Ekonomiassistent till Kammarkollegiet i Stockholm

Novare Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2023-10-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till Kammarkollegiet i Stockholm" (publicerad 2024-09-20) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm, Botkyrka, Nynäshamn, Strängnäs, Uppsala eller i hela Sverige

Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 320 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Är du ekonomiassistent och letar jobb inom statlig myndighet? Har du goda kunskaper inom ekonomisystem och minst ett (1) års erfarenhet inom området. Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker vi efter en ekonomiassistent till avdelningen för kapitalförvaltning hos Kammarkollegiet i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemanningsbranschen. Du får även tillgång till karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Kammarkollegiet har en diversifierad verksamhet med drygt 30 olika regeringsuppdrag. Kammarkollegiet förvaltar drygt 170 miljarder kronor åt mer än 400 kunder och representerar Allmänna arvsfonden och avvecklar dödsbon där fonden är arvinge, förvaltar fondens medel och föreslår vilka projekt som ska få Arvsfondens stöd. Kammarkollegiet effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att ingå ramavtal, de auktoriserar tolkar och för allmänhetens talan i miljöprocesser. Kammarkollegiet fastställer resegarantier och försäkrar hela den statliga verksamheten i Sverige.

Kammarkollegiets avdelning för kapitalförvaltning förvaltar kapital och utför ekonomiadministrativa tjänster åt ca 400 stiftelser och fonder inom det statliga och kyrkliga området. Avdelningen har i dagsläget ca 40 medarbetare.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

kontrollera och registrera utbetalningar i form av rekvisitioner och leverantörsbetalningar
registrera nya leverantörer
kontroll av attestbehörigheter
konteringar i huvudbok
bank- och betalningsavstämningar
arbetsuppgifter kopplade till årsbokslut som tex kvalitetsgranskning av årsredovisningar
övriga förekommande uppgifter inom redovisningsenheten

Uppdraget innebär en del extern kundkontakt och även internt med en självklarhet att leverera bra och korrekt service.

Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.
kunna arbeta i team och självständig
ha ett systematiskt arbetssätt och vara noggrann
vara flexibel
kunna hantera stora flöden av arbetsuppgifter
vara stresstålig och kunna hålla deadlines
inte vara främmande för att utföra rutinarbete och manuella "icke digitaliserade" arbetsuppgifter"

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid under kontorstider med start omgående, med möjlighet till förlängning fram till och med April 2025. Uppdraget ska genomföras i Kammarkollegiets aktivitetsbaserade lokaler på Slottsbacken 6, i Stockholm. Det finns viss möjlighet till distansarbete.

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Fredrik Ramel på fredrik.ramel@novare.se

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
8171071

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: