Ekonomiassistent till Intertek!

Intertek Semko AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intertek Semko AB i Stockholm, Västerås, Göteborg, Lomma, Malmö eller i hela Sverige

Vill du jobba som Ekonomiassistent på ett globalt verksamt företag? Då har vi jobbet för dig!

Tjänsten innebär att du är en del av vår ekonomiavdelning som består av 6 personer. Huvudsakliga arbetsuppgifter är Kundreskontra och Leverantörsreskontra. Koncernspråk är engelska. Vi använder oss av ekonomisystemet IFS.

Vi är mitt inne i ett arbete med att automatisera och elektronifiera alla våra rutiner och processer varför vi gärna ser att du kan hjälpa oss genom att dela med dig av dina tidigare arbetslivserfarenheter och komma med ideér och tips på hur vi kan göra saker bättre.

Ansvarsområden
• Kundreskontra med fakturering, bokning av inbetalningar och indrivning.
• Leverantörsreskontra med kontering av leverantörsfakturor, uppföljning av attester, förberedelse av betalningsfil till banken.
• Ansvarig för månatliga avstämningar av fodringar och skulder gentemot andra Intertek bolag inom koncernen.
• Behjälplig med löpande redovisning.
• Behjälplig med bokslut.

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du är initiativtagande, flexibel och serviceinriktad. Du kan arbeta självständigt och besitter även en god samarbetsförmåga.
Tidigare erfarenhet och utbildning

Du har genomfört gymnasium med ekonomi-inriktning eller en liknande utbildning. Du har jobbat i en liknande roll som Ekonomiassistent i minst 3 år. Du har god vana av Office-paketet (främst Excel. Word och Outlook). Vidarebehärskar du det svenska väldigt väl i både tal och skrift, samt har en god förståelse för engelska.

Frågor kring tjänsten besvaras av Nina Holmberg, Redovisningschef (tel. 0708 75 20 03 eller nina.holmberg@intertek.com ).

Intertek är en arbetsplats som tillämpar kollektivavtal, förmånspaket med tjänstepension, friskvårdsbidrag samt föräldraledighetstillägg. Vi tillämpar flextid och värnar om ett gott arbetsklimat och glada medarbetare.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Kista.

Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan bestående av CV samt personligt brev till rekrytering@intertek.com . Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in dina ansökningshandlingar.

Intertek är en ledande global leverantör av lösningar för produktsäkerhet, kvalitet och certifiering av ledningssystem. Vi finns över hela världen och har över 1 000 laboratorier och 36 000 medarbetare i fler än 120 länder. Tack vare vår globala närvaro kan vi bistå företag med allt från konsultation, granskning och inspektion till provning, kvalitetssäkring och certifiering.

Publiceringsdatum
2014-05-12

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-12
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@intertek.com

Kontakt
Nina Holmberg, Redovisningschef 08-750 00 00 nina.holmberg@intertek.com
Anita Vidovic, HR Administratör 08-750 00 00 anita.vidovic@intertek.com

Företag
Intertek Semko AB

Adress
Intertek Semko AB
Box 1103
16422 KISTA

Kontorsadress
Torshamnsgatan 43

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-750 00 00

Jobbnummer
1871456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intertek Semko AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intertek Semko AB: