Ekonomiassistent till internationellt bolag med start i maj!

SJR / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

För vår kunds räkning, som är belägen i Fiskhamnen, söker SJR en ekonomiassistent till en heltidstjänst med fokus på reskontrahantering. Du börjar som vår SJR-konsult under en sexmånadersperiod och därefter är ambitionen att tjänsten övergår till en anställning hos vår kund.

Din roll
I din roll som ekonomiassistent kommer du tillsammans med redovisningsansvarig vara med och bygga upp ekonomifunktionen på kontoret i Göteborg och du ansvarar för bolagets kund- och leverantörsreskontra. Det innebär att dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat består av:

• Scanning av leverantörsfakturor

• Kontering och bokföring

• Påminnelse- och inkassohantering

• In- och utbetalningar

• Avstämningar i samband med bokslut

• Backup av moms och skattedeklarationer

Vem söker vi?
Vi söker dig med relevant utbildning och med erfarenhet från liknande roll, gärna från ett internationellt bolag. Då koncernspråket är engelska är det av största vikt att du har goda kunskaper i såväl tal som skrift. Även svenska är ett krav, då stor del av kundbasen är lokal. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av SAP och ett ytterligare plus är om du varit med vid implementering av SAP.

Som person är du nyfiken och driven med ett analytiskt förhållningssätt. Vidare är du social och har lätt för att samarbeta med andra.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Amanda Karlsson via 031-333 54 88. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Publiceringsdatum
2018-03-29

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amanda Karlsson amanda.karlsson@sjr.se 031-333 54 88

Företag
SJR

Adress
SJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48 B, Göteborg

Jobbnummer
4053978

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: