Ekonomiassistent till handelsbolag
Framtiden i Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-02-20ArbetsuppgifterSom ekonomiassistent hos vår kund kommer du att ansvara för daglig administration samt avstämning av kundreskontra, kreditförsäkringar och övriga kreditfrågorenligt företaget policy. Du förväntas även, tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen, att delta i förbättrings- och förenklingsarbete gällande produkter och processer i enlighet med företagets behov och önskemål.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Fakturakontroll och säkerställande av rätt information
• Räntedebitering
• Ansvarig för utskick av kreditbevakningsrapporter
• Kontroll och administration av förskott, kommissioner och ev. restposter
• Avstämning av kundreskontra och kundreskontrarelaterade konton mot huvudbok
• Kreditförsäkringsadministration enligt policy och försäkringsvillkor
• Inbetalningsregistrering och administration
• Diskonteringsadministration enligt policy
• Ansvar för att skapa och uppdatera detaljerade rutinbeskrivningar och manualer
• Backup och stöd för ansvarig för leverantörsreskontra och ekonomiansvarig
• Behjälplig med i övrigt förekommande uppgifter efter behov
Om företagetVår kund är ett handelsföretag som verkar inom träindustrin. Företaget köper och säljer trävaror via kunder och leverantörer på en global marknad. Företaget består idag av ett 20-tal personer.
ProfilSom ekonomiassistent hos vår kund krävs att du har tidigare erfarenhet av redovisning. Du får gärna vara gymnasieekonom i botten. Har du även en högskoleutbildning med dig är det ett plus. Du har med fördel erfarenhet från flera olika roller och miljöer och kan på så sätt tillföra nya tankar och idéer till verksamheten. Vi ser det som extra meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ägarledda bolag. I övrigt har du goda Excelkunskaper samt har goda kunskaper i det engelska språket i både tal och skrift.
I rollen som ekonomiassistent krävs att du som person är noggrann, flexibel och självgående.
Skallkrav
• Ekonomisk bakgrund, t ex gymnasieekonom
• Viss erfarenhet av redovisning, gärna från olika roller och miljöer
• Goda Excelkunskaper
• Goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift
Meriterande
• Högskoleutbildning i ekonomi
• Erfarenhet av att arbeta i ägarlett bolag
• Kunskap inom Trade Finance
• Erfarenhet av administration av kreditförsäkring
Om företagetFramtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.
AnställningsvillkorStart: Snarast möjligt, enligt överenskommelse
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 8-17
Tjänsten kommer att tillsättas snarast så vänta inte med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-28
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 5134
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSophie Bengtsson
sophie@framtiden.comFöretagFramtiden i Sverige AB
AdressFramtiden i Sverige AB
Kristinelundsgatan 13
41137 Göteborg
KontorsadressKristinelundsgatan 13, Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2175605
Observera att sista ansökningsdag har passerat.