Ekonomiassistent till framgångsrikt elektronikföretag

MultiMind Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-04-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till framgångsrikt elektronikföretag" (publicerad 2016-09-02) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MultiMind Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.

MultiMind söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Tjänsten är en del av ett större team som arbetar på kundens moderna nordiska huvudkontor i Stockholm. Företaget är dynamiskt och i en snabbrörlig bransch. För att trivas hos vår kund måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ.

Konsult uppdrag på 6 månader med goda möjligheter till förlängning.

Om rollen

Du ansvara för att leverantörsfakturor blir snabbt och korrekt bokade och betalda. Rollen innebär en hel del kontakt med andra avdelningar inom företaget samt kontinuerligt arbete med att förbättra och göra processer bättre och effektivare.

Urval av arbetsuppgifter som ekonomiassistent:

Boka fakturor i företagets system och skicka dem för godkännande av ansvarig chef.
Uppföljning av fakturor som snart blir försenade eller är försenade och vidta lämpliga åtgärder.
Hantera betalningsrutiner i SAP och bank.
Ansvarig för uppföljning av påminnelser från leverantörer.
Vara involverad i olika projekt kopplade till ekonomiavdelningen.
Bistå i månadsstängning.
Ge support till personal om företagets reseräkningssystem.

Vi söker dig med:

Utbildning inom ekonomi eller motsvarande
Ca 2 - 3 års erfarenhet av leverantörsreskontra, meriterande från ett internationellt företag
Utmärkt kommunikationsförmåga i svenska och engelska.
Meriterande med kunskaper i ett annat nordiskt språk
Meriterande med erfarenhet av att arbeta med SAP
Goda kunskaper i Excel
Erfarenhet från hantering reseräkningssystem

För att trivas i rollen:

Är det viktigt att du är en proaktiv lagspelare med förmåga att kommunicera.
Du måste vara noggrann, ha ett analytisk tänkesätt och förmåga att prioritera.

Låter rollen intressant?

Då urvalsarbetet sker kontinuerligt rekommenderar vi dig att skicka din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Som anställd hos MultiMind får du:

Kollektivavtalsenliga anställningsvillkor gällande lön, semester, pension, sjukfrånvaro, övertid, OB-tillägg.
En dedikerad konsultchef som kontinuerligt stämmer av din arbetssituation och finns tillgänglig för frågor kring din anställning.
Möjligheten att testa olika typer av uppdrag hos spännande företag samt bygga ut ditt CV. Troligtvis i ett internationellt bolag.
Delta på roliga fester och events.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 månader

Publiceringsdatum
2016-04-13

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kerem Savci +46 8 21 67 11
Maja Eriksson +46 8 21 67 45

Företag
MultiMind Bemanning AB

Adress
MultiMind Bemanning AB
Kungsgatan 66
11122 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 66

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2780346

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MultiMind Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MultiMind Bemanning AB: