Ekonomiassistent till fastighetsbolag

Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du något års erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration? Vill du ha ett varierande och spännande uppdrag där du får chansen att jobba både med ekonomiuppgifter och vara ett stöd i det administrativa? Är du dessutom serviceinriktad, kvalitetsmedveten och noggrann? Då har vi uppdraget för dig!

Publiceringsdatum
2015-10-07

Beskrivning
Perido söker en ekonomiassistent för ett brett och omfattande konsultuppdrag hos vår kund, ett fastighetsbolag med placering i Stockholm. Företagskoncernen består av cirka 250 bolag och 60 anställda, som tillsammans med externa tjänsteleverantörer förvaltar cirka 360 kommersiella fastigheter i Sverige och Norge.

I denna utvecklande roll består arbetet till stor del av administration kring ekonomiavdelningens bankengagemang för samtliga av koncernens bolag. Det innebär att kunna öppna nya bankkonton, göra manuella betalningar av fakturor samt hantera förändringar i kontofullmakter. Vidare kommer du att arbeta med den övriga administrationen från andra avdelningar på huvudkontoret. Där får du exempelvis svara på mail och vidarebefordra frågor till rätt instans, hantera administrationen av firmateckningar gentemot Skatteverket, Bolagsverket och banker i diverse frågor. Viss löneadministration kan även komma att ingå, såsom att samla in tidrapporter, körjournaler och kontrollera lönespecifikationer för delar av organisationen.

Vi tror att du som söker har en känsla för administration och har strukturerat arbetssätt. Vidare gillar du att ha många bollar i luften där stress inte är någon påverkade faktor för dig. Dessutom är det en stor fördel om du har en god samarbetsförmåga och att du trivs i en roll med mycket servicefokus. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Något års erfarenhet av ekonomiadministration eller liknande roller
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, tillträde 11 januari 2016. Uppdragstid till april 2016.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 12267EL i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
12267EL

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 12267
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2468066

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: