Ekonomiassistent till familjär arbetsplats vid Odenplan
SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Detta är rollen för dig som vill utveckla och bredda dina färdigheter inom ekonomi, samtidigt som du ingår i ett familjärt team på ett företag inom hälso- och sjukvården!
Publiceringsdatum2018-11-29Om tjänstenSJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent, som kommer att verka i det dagliga flödet och arbeta med bland annat
• Kassahantering
• Fakturering
• Avstämningar
• Inläsningar av bankfiler
• Sammanställning av moms
• Lageravstämningar
• Kvittoredovisning
• Andra vanligt förekommande ekonomiuppgifter
Arbetet sker till stor del i Excel, varför det är av betydelse att du är trygg i detta. Du kommer att ha en viktig roll i form av att bistå kollegor i ekonomisk och administrativ support, och är lite av en spindel i detta nät.
Uppdraget är ett föräldravikariat som sträcker sig över 12 månader, och det kan därefter bli aktuellt med ytterligare förlängning. Vår kund är en stor och välkänd aktör inom hälso- och sjukvård, och du kommer att tillhöra ett litet men familjärt team på en trivsam vårdmottagning vid Odenplan i centrala Stockholm.
Vem söker vi?
För att lyckas och trivas i denna roll tror vi att du har någon form av ekonomirelaterad utbildning, på gymnasie-, YH- eller högskolenivå, och du har arbetat i något år som ekonomiassistent eller motsvarande. Du har skapat dig en god förståelse för det ekonomiska flödet.
Du är en van och trygg Excel-användare, och har därtill en god allmän förståelse för bokföringssystem.
Som person tror vi att du är noggrann, tålmodig, prestigelös och har en god social förmåga - detta då din funktion till stor del handlar om att ge intern service till andra medarbetare inom bolaget. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Missa inte att ansöka redan idag!
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start omgående och som pågår i 12 månader. Därefter kan en eventuell förlängning vara aktuell. Uppdraget är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 12 månader konsultuppdrag
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGustav Kendel
gustav.kendel@sjr.se +46 76-647 16 45
FöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4482753
Observera att sista ansökningsdag har passerat.