Ekonomiassistent till Faiveley Transport
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Landskrona,
Svalöv,
Kävlinge,
Helsingborg,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Landskrona,
Svalöv,
Kävlinge,
Helsingborg,
Bjuv eller i
hela Sverige Har du tidigare arbetat som ekonomiassistent? Känner du till affärssytem M3 & Oracle? Tycker du att service är en viktig del av en arbetsplats både internt och externt? Då har vi på Adecco rätt uppdrag för dig!
Faiveley Transport Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget grundades för 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna på den nordiska järnvägsmarknaden där vi genomför olika typer av service och förbättringsprojekt på många av de nordiska tågtyperna med fokus på bromssystem, dörrsystem, luftkonditioneringssystem, koppel samt elektronik. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer som exporteras till många olika typer av tågprojekt över hela världen.
http://www.faiveleytransport.com/ Publiceringsdatum2018-03-16Om tjänstenSom konsult hos Faiveley transport får du möjlighet att både arbeta med ekonomi, administration och reception. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att hantera kundreskontra, följa upp fakturor, hantera avstämningar, rapportering av koncerninterna transaktioner och vara delaktig i månadsbokslut. Utöver dessa uppgifter hör posthantering, ta emot besökare och andra förekommande uppgifter som berör receptionen. Du kommer att arbeta i företagets lokaler i Landskrona. Det finnns busstrafik, det är dock enklast att ta sig dit med bil. Arbetstiderna är 08.00-16.30 vardagar med möjlighet till viss flexibiltet.
Dina arbetsuppgifter• Kundreskontrahantering
• Bokning av kundinbetalningar och uppföljning av förfallna fakturor
• Avstämning och rapportering av konverninterna transaktioner
• Hantering av koncerninterinternt system gällande interna leverantörsskulder och kundfordringar
• Delaktig i månadsbokslut samt måantlig rappotering
• Posthantering
Om dig
Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet av en tjänst som ekonomiassistent och som gärna har stött på M3 eller Oracle affärssystem tidigare. Tjänsten passar dig som har en ekonomisk utbildning från högskola eller universitet med inriktning redovisning alterantivt gymnasieekonom. För att trivas på ditt jobb bör du vara en person som drivs av att ha många uppgifter igång samtidigt. Uppdraget ställer höga krav på dig som person att vara duktig på att organisera och prioritera dig vardag då din arbetsplats är vid receptionsdisken. Teamet du kommer att tillhöra värdesätter prestigelöshet och arbetar med ett framåtlut och serviceaanda som de gärna ser är viktiga egenskaper för konsulten som skall starta.
Om anställningen
Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning i början på april. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget 1 år (ersätter ett vikariat).
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Sara Höglund på 073 684 73 23 /
sara.hoglund@adecco.se Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Höglund
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Kullagatan 29
25112 HELSINGBORG
KontorsadressKullagatan 29
Jobbnummer 4027582
Observera att sista ansökningsdag har passerat.