Ekonomiassistent till Aleris leverantörsreskontra
Aleris / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aleris i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också?
Om Aleris Aleris är ett av Nordens ledande privata vårdföretag med verksamhet i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster inom sjukvård, diagnostik, äldreomsorg och psykisk hälsa och har ca 11000 medarbetare. Aleris ägs sedan 2010 av det svenska investmentföretaget Investor.
Leverantörsreskontragruppen består idag av 5 personer som tillsammans arbetar med leverantörsfakturor för 15 bolag inom Aleris Sverige. Vi söker nu en driven och nyfiken ekonomiassistent med kunskaper inom ekonomi/redovisning som kommer ansvara för ett av våra största bolag.
Om arbetet Som ekonomiassistent får du ta del av en mängd varierande arbetsuppgifter. Det arbetet fokuserar mest kring är:
Uppföljning av ankomstregistrerade fakturor samt analys av attestflöden
Kontroll av periodisering och avdragsgilla kostnader inför definitivbokföring av faktura
Kontroll och uppföljning av påminnelser och inkassokrav samt reklamationer
Skapa/skicka och hämta filer med leverantörsbetalningar
Avstämning av balanskonton inom leverantörsreskontra
Postsortering, skanning och validering av fakturor vid behov
Utöver detta agerar du även support för verksamhetens chefter och administratörer när de behöver stöd med ekonomisystemet Agresso web.
Om dig vi söker Som person Vi söker dig som har vana eller mycket god förståelse för att jobba i en större organisation samt har de kunskaper som krävs för att hantera stora flöden i en leverantörsreskontra. Du är en van datoranvändare med goda kunskaper inom Officepaketet och har lätt för att lära dig nya system. Att du är noggrann, självgående och trivs med att ge service till andra är viktiga egenskaper då redovisningsavdelningen är en servicefunktion där mycket kontakt med våra verksamheter och leverantörer förekommer.
Bakgrund Du har gymnasial eller eftergymnasial ekonomiutbildning med tidigare erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. Det är meriterande med erfarenhet av Agresso.
Publiceringsdatum2017-05-31Övrig informationAnställningsform: tillsvidareanställning
Heltidstjänst
Individuell lönesättning
Kollektivavtal finns
Ansökan och kontakt Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på "skicka ansökan" till höger och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 2017-06-21 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Owetz på tel 08-519 311 40 eller på mail
susanne.owetz@aleris.se .
Varaktighet, arbetstid
100% Tillträde enligt överenskommelse
Ersättning individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Owetz
FöretagAleris
AdressAleris
Box 47134
10074 Stockholm
KontorsadressKatrinebergsbacken 35
Jobbnummer 3530990
Observera att sista ansökningsdag har passerat.