Ekonomiassistent sökes till stor kund i Göteborg
Bemannia Kontor / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Öckerö,
Härryda eller i
hela Sverige Vi på Bemannia söker nu dig som vill arbeta heltid som ekonomiassistent hos en stor och välkänd kund i Göteborg. Uppdraget är ett vikariat som startar den 27 november 2017 och avslutas den 31 december 2019.
Dina arbetsuppgifter:
Tjänsten innefattar mycket kontakter internt som externt. Viktiga moment i hantering är att moms och skatteregler följs samt att kontering och periodisering av fakturorna sker på ett korrekt sätt. Till övervägande del kommer du ha totalansvar för koncernens leverantörreskontrafunktion, men ytterligare normalt förekommande arbetsuppgifter hos en ekonomiavdelning kan ingå till viss del.
Dina kvalifikationer:
• minst gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning
• minst fem /5) års erfarenhet hos ekonomiavdelningen i ett större företag
• Minst två (2) års erfarenhet av arbete med leverantörsfakturor från större företag
• goda kunskaper i redovisning, moms, representation med mera utifrån ett leverantörsreskontraperspektiv
• flytande svenska i tal och skrift
• vana att arbeta i ett högt tempo och vara stresstålig
• social kompetens och vara smidig för att kunna hantera många kontakter
Meriterande kvalifikationer:
• erfarenhet av leverantörssystem BasWare
• erfarenhet av affärssystemet Navision
• förmåga att självständigt genomföra uppdrag
• att tillsammans med beställaren driva igenom och genomföra uppdrag
Dina personliga egenskaper:
Du är driven och effektiv i ditt arbete. Du är lyhörd och duktig på att samarbeta med andra, samt har inga problem med att ta tag i arbetsuppgifter på egen hand.
Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, fö
rnamn.efternamn@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Våra tjänster finner du på följande sida
Vill du registrera ditt CV kan du göra det på följande sida.
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.
Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.
Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemanniaVaraktighet, arbetstid
Långt heltidsuppdrag Vikariat
Publiceringsdatum2017-10-04ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMatilda Dahlin
FöretagBemannia Kontor
AdressBemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 155 11346 Stockholm
Jobbnummer 3732260
Observera att sista ansökningsdag har passerat.