Ekonomiassistent sökes till finansavdelning hos internationellt

ProfessionalConsulting / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ProfessionalConsulting i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Har du arbetat inom ekonomi sedan tidigare och är intresserad av att arbeta på ett företag med stor internationell prägel och där du har chansen att utveckla dina juniora kunskaper inom området? Kika då på denna annons, start omgående!
Vår kund är ett svensk bolag som under de senaste 10 åren expanderat kraftigt. De har kunder i över 25 länder och har även egna säljbolag utplacerat i såväl USA som i Europa. Företaget är verksamma inom detaljhandeln och tillverkar sportutrustning. De söker nu efter en erfaren men främst initiativtagande ekonomiassistent där ansvaret ligger i att stödja Group Financial Controller som är ansvarig för företagets finansiella styrning och administration. Denna position övervakar den dagliga redovisning och månad, kvartal och årsskiftet rapportering.

I tjänsten ingår arbetsuppgifter inom:

• Leverantörsreskontra - exempelvis ärenden inom inköp, löpande kostnader, manuella godkännanden, resekostnader mm.
• Cash Management - med hantering av så som kontantinflöde, kassautflöde, utstationering av transaktioner, bankkonto avstämningar.
• Rapportering kring bla. månadsvis fraktstatistik, intrastat samt försäljning.

Tjänsten är på heltid och är ett konsultuppdrag med start omgående. Tanken är att den kommer fortlöpa 3-4 månader men där chans till förlängning finns. Arbetet är under kontorstider, 8.00-17.00 och din arbetsplats kommer att vara förlagd hos vår kunds huvudkontor i centrala Stockholm.

Vi söker dig med 1-2 års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter, där främst kunskaper inom leverantörsreskontran anses essentiellt. Vid utbildning inom området räcker erfarenhet som ekonomiassistent från sommarjobb eller extra. Vi förutsätter att du behärskar Microsoft Office-paketet samt engelska i tal såväl som skrift. Tidigare erfarenhet från affärssystemet Microsoft Dynamics Navision är meriterande men inte ett krav. Som person bör du vara självgående, strukturerad och effektiv. Du bör ha förmågan att ta för dig och på eget bevåg och arbeta handlingskraftigt. Anser du att denna beskrivning passar in på dig? Sök tjänsten idag, start kommer ske så snart vi funnit rätt person!
ProfessionalConsulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. ProfessionalConsulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2014-09-04

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3-6 mån

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ProfessionalConsulting

Adress
ProfessionalConsulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Kontorsadress
ProfessionalConsulting

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1986398

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ProfessionalConsulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ProfessionalConsulting: