Ekonomiassistent sökes!
Perido AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2025-04-10
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Kungsbacka,
Ale eller i
hela Sverige Vill du vara med och driva förändring i en global organisation? Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund - en roll för dig som trivs med att ta ansvar och som brinner för redovisning. Här får du en central roll i ett internationellt samarbete, där du är med och utvecklar både rutiner och supportfunktioner - samtidigt som du får arbeta med varierande uppgifter inom ekonomi och administration. Läs vidare för att ta reda på mer om rollen!
Publiceringsdatum2025-04-10Om tjänstenVi på Perido söker en ekonomiassistent till vår kund, ett stort företag och välkänt namn inom fordonsindustrin. Du kommer att bli en del av ett team med mycket kompetenta och engagerade kollegor. Du trivs med att arbeta i en internationell och flexibel miljö och strävar efter att förbättra processer. Du utgår från kontoret beläget i Göteborg.
ArbetsuppgifterDu blir en del av en avdelning med 9 medarbetare som ansvarar för kontroll av manuella betalningar, löner, pensioner och moms till anställda inom företaget. Avdelningen säkerställer också reseräkningar, representation, kvitton och att betalning sker till anställda och leverera finansiell data till Statistiska centralbyrån (SCB) baserat på finansiella rapporter. Verksamhetsstöd kopplat till purchase-to-pay och order-to-cash hanteras inom avdelningen då vissa uppgifter kräver lokal närvaro.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Du kommer att fokusera på att implementera ett nytt reseräkningssystem och säkerställa kvalitet och kontroller i den nya processen
Du samarbetar dagligen globalt för att testa, bygga och utvärdera en produkt som ska lanseras
Du kommer att vara delaktig i att sätta upp supportfunktionen för medarbetare inom organisationen
Utföra kontroll av fysiska reseräkningar, kvitton och representationsunderlag
Hantera support via e-post
Hantera manuella betalningar (löner, pensioner och svensk moms)
Administrativa ad hoc-uppgifter
Arbeta med kontinuerliga förbättringar av processerna
Dina egenskaper
Vi söker dig som har en positiv attityd och ett genuint intresse för att ge god service, både internt och externt. Du arbetar gärna självständigt men är också en lagspelare som gärna delar med dig av din kunskap och stöttar dina kollegor. Du har ett starkt kvalitetsfokus i dina leveranser och arbetar proaktivt med ett lösningsorienterat tänkesätt. Din förmåga att prioritera hjälper dig att hantera olika uppgifter och deadlines på ett strukturerat sätt.
Rollen innebär många kontaktytor, både nationellt och internationellt, vilket kräver att du är bra på att bygga relationer och samarbeta med olika intressenter i en virtuell och internationell miljö. En viktig framgångsfaktor, utöver att ha en passion för redovisning, är att du är en sann lagspelare och har goda nätverksfärdigheter.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
KvalifikationerAkademisk examen i ekonomi/finans eller motsvarande utbildning
Minst tre års avancerad erfarenhet i en liknande roll
Kunskap i SAP Concur och erfarenhet av utläggshantering i verktyget
Goda kunskaper i Excel
Genuint intresse för redovisning
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till och med 2026-04-30. Start omgående.
Så ansöker duAnsökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på
fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35218 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido:
https://perido.se/om-oss/. Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "35218".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Perido AB (org.nr 556639-6387),
http://www.perido.se Jobbnummer 9277835