Ekonomiassistent på heltid sökes!

Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Örebro
2025-07-01


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Nu söker vi dig som vill kliva in i rollen som ekonomiassistent till Egeryds Fastighetsförvaltning i Örebro. Vi tror att detta är en perfekt chans för dig som är i startgroparna av din karriär inom ekonomi! Här får du nämligen möjligheten att stötta redovisningsekonomer i deras dagliga arbete, från ax till limpa. Sök idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Egeryds Fastighetsförvaltning har sedan starten 1989 varit ett företag med kundnöjdhet, laganda och kvalité i fokus. Egeryds erbjuder ett komplett utbud av tjänster anpassat för bostadsrättsföreningar & kommersiella fastighetsägare. På kontoret i Örebro arbetar dina kommande kollegor på ekonomiavdelningen med att ekonomiskt förvalta bostadsrättsföreningar. Den ekonomiska förvaltningen omfattar flertalet viktiga delar, däribland den löpande bokföringen, fakturahantering, bokslut & årsredovisningar. I din roll som ekonomiassistent kommer du att avlasta de ekonomiska förvaltarna i det dagliga arbetet vilket dels innebär arbetsuppgifter av mer administrativ karaktär, dels arbetsuppgifter med större ekonomisk karaktär.

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2025-07-01

Dina arbetsuppgifter
• Hantera leverantörsreskontra, inklusive fakturascanning, kontering och betalningar.
• Bidra till kundservice via telefonslinga, mail och utskick samt diverse administrativt arbete.
• Arbeta med hyresadministration såsom aviseringar, registervård, hyresavtal och parkeringshantering.
• Assistera med K2/K3-noteringar och annan ekonomisk dokumentation enligt aktuella redovisningsprinciper.
• Hantering av panter, överlåtelser och mäklarbilder samt administrering av fullmakter och anläggningsregister.

VI SÖKER DIG SOM
• Innehar en avklarad eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt annan likvärdig arbetslivserfarenhet
• Talar & skriver på svenska samt engelska obehindrat då det krävs för arbetsuppgifterna
• Har god datorvana med tillhörande goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har
• Arbetslivserfarenhet av hantering inom leverantörsreskontra

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Hjälpsam
• Målmedveten
• Ordningsam
• Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Varaktighet, arbetstid, etc.
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15113312".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
9411775


Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: