Ekonomiassistent på 50% till global kund!
Ogunsen AB (publ) / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige Då vår kund ska byta affärssystem söker de förstärkning till sitt team i form av en ekonomiassistent på 50% under en period på minst 6 månader. Vår kund sitter i trevliga lokaler på Lindholmen och det är en utmanande arbetsplats med ett högt tempo och inspirerande kollegor.
Publiceringsdatum2021-12-07Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta på avdelningen för Ekonomi- och Affärsstyrning och tillhöra ett team om fyra personer som arbetar med allt inom redovisning och controlling.
Ditt främsta ansvarsområde är kundreskontraprocessen där order- och avtalsfakturering är en stor del av arbetet. Bolaget ingår i en stor koncern vilket innebär att de arbetar mot strikta deadlines för rapportering. Systemen de arbetar i är IFS Ekonomi, Ascendo och Mercur samt Hyperion.
Andra förekommande uppgifter:
• Administration i affärssystemen, bl. a. uppläggning av artiklar och konteringsstyrning av dessa
• Ansvarig för leverantörssystemet, konterar leverantörsfakturor och administrerar användare
• Avstämning av bank
• Avstämning av konton
Vem är du?
Vi söker dig som är trygg och självgående i ovanstående arbetsuppgifter. Du gillar ordning och reda, kan strukturera och prioritera ditt arbete. Vidare har du en god initiativförmåga, tar ansvar och bidrar med positiv energi till dina kollegor. Detta är en tjänst som passar dig som gillar att ha varierande uppgifter och mycket att göra!
Kvalifikationer• Erfarenhet av att ha jobbat med kundfakturering
• Erfarenhet av order- och avtalsfakturering
• Redovisningsvana
• God kunskap och kännedom om ekonomisystem, samt Office-paketet, framförallt Excel
• Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift
Vi strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten.
Så ansöker duFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-29.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy:
https://sjr.se/gdpr/integritet... (
https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOgunsen AB (publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Kontakt Sofia Erikson
sofia.erikson@sjr.se 070-471 59 07 Jobbnummer 6159211
Observera att sista ansökningsdag har passerat.