Ekonomiassistent mot kund-och levresreskontra

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-02-06

Företaget
Bolaget är ett dotterbolag till ett finskt företag som tillverkar, marknadsför och distribuerar alkoholhaltiga drycker i Norden och i de baltiska länderna. Företaget har egen produktion av välkända varumärken men importerar även in andra varumärken som sedan säljs via systembolaget.

Om jobbet

Hero söker en kommunikativ ekonomiassistent som tillsammans med en kollega ansvarar för kund- & leverantörsreskontran. Du kommer att tillhöra en ekonomiavdelning som består av 5 personer.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:

• Kund-och leverantörsreskontra
• Kontroll och kontering av fakturor
• In-och utbetalningar
• Bankavstämningar
• Likviditetsplanering för bankkonton
• Kravhantering/Inkasso
• Köp av valuta
• Sammanställa statistik

Kompetenser
Vi söker dig med gymnasialutbildning med erfarenhet av att självständigt arbeta med kund- och leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du arbetat i SAP och Excel. Eftersom du kommer ha mycket kontakt med kollegor internt och externt så ser vi gärna att du talar och skriver svenska och engelska flytande.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har en problemlösande inställning, med förmåga att planera och prioritera ditt arbete med hänsyn till arbetsbördan och deadlines. Därför kräver rollen att du som person är flexibel, strukturerad, hjälpsam, kommunikativ och lättlärd med en känsla för service. Detta för att kunna vara dina kollegor behjälplig.

Utvecklingsmöjligheter

Du kommer tillhöra ett en ekonomiavdelning som idag består av 5 personer med möjligheten att och bygga på din kompentens med fler utmanande arbetsuppgifter.

Arbetstider, omfattning och tillträde

Arbetet är på heltid under kontorstider och tillträde sker snarast beroende på din tillgänglighet. Anställningen är ett uppdrag som löper ut den 31 maj 2014 med möjlighet till förlängning. Du kommer vara anställd som konsult hos Hero. Då du befinner dig i en miljö med arbetstoppar så förekommer övertidsarbete.

Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=389

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Marielle Linder på telefon 08- 684 252 32 eller marielle.linder@hero.se

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiassistent

Kontakt
Marielle Linder, Konsultchef 08-684 252 32 rekrytering@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
11763 STOCKHOLM

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
STOCKHOLM

Jobbnummer
1772540

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: