Ekonomiassistent mot kund-och levresreskontra
Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2014-02-06FöretagetBolaget är ett dotterbolag till ett finskt företag som tillverkar, marknadsför och distribuerar alkoholhaltiga drycker i Norden och i de baltiska länderna. Företaget har egen produktion av välkända varumärken men importerar även in andra varumärken som sedan säljs via systembolaget.
Om jobbet
Hero söker en kommunikativ ekonomiassistent som tillsammans med en kollega ansvarar för kund- & leverantörsreskontran. Du kommer att tillhöra en ekonomiavdelning som består av 5 personer.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Kund-och leverantörsreskontra
• Kontroll och kontering av fakturor
• In-och utbetalningar
• Bankavstämningar
• Likviditetsplanering för bankkonton
• Kravhantering/Inkasso
• Köp av valuta
• Sammanställa statistik
KompetenserVi söker dig med gymnasialutbildning med erfarenhet av att självständigt arbeta med kund- och leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du arbetat i SAP och Excel. Eftersom du kommer ha mycket kontakt med kollegor internt och externt så ser vi gärna att du talar och skriver svenska och engelska flytande.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som har en problemlösande inställning, med förmåga att planera och prioritera ditt arbete med hänsyn till arbetsbördan och deadlines. Därför kräver rollen att du som person är flexibel, strukturerad, hjälpsam, kommunikativ och lättlärd med en känsla för service. Detta för att kunna vara dina kollegor behjälplig.
Utvecklingsmöjligheter
Du kommer tillhöra ett en ekonomiavdelning som idag består av 5 personer med möjligheten att och bygga på din kompentens med fler utmanande arbetsuppgifter.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid under kontorstider och tillträde sker snarast beroende på din tillgänglighet. Anställningen är ett uppdrag som löper ut den 31 maj 2014 med möjlighet till förlängning. Du kommer vara anställd som konsult hos Hero. Då du befinner dig i en miljö med arbetstoppar så förekommer övertidsarbete.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=389Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Marielle Linder på telefon 08- 684 252 32 eller
marielle.linder@hero.seHero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: Ekonomiassistent
KontaktMarielle Linder, Konsultchef 08-684 252 32
rekrytering@hero.seFöretagHERO AB
AdressHERO AB
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
11763 STOCKHOLM
KontorsadressLiljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
STOCKHOLM
Jobbnummer 1772540
Observera att sista ansökningsdag har passerat.