Ekonomiassistent med kunden i fokus på Svenska Retursystem
Happyr AB / Ekonomiassistentjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Happyr AB i Västerås,
Eskilstuna,
Enköping,
Köping,
Sala eller i
hela Sverige Svenska Retursystem rekryterar: Ekonomiassistent med kunden i fokus
Det smarta kretsloppet
Svenska Retursystem är det smarta kretsloppet för våra livsmedel. Bakgrunden till vår uppkomst var övertygelsen om att hela dagligvarubranschen skulle gynnas av ett gemensamt system för lastbärare, där ansvaret skulle administreras och skötas av en gemensam part.
STANDARDISERING OCH ÅTERVINNING
Vårt system är baserat på standardiserade lastbärare och standardiserade tjänster som ger effektiva och hållbara varuflöden för alla aktörer i hela kedjan, från producent ut till butiken eller restaurangen. Genom samarbete och återanvändning minskar vi branschens miljöpåverkan. Vår drivkraft är att skapa effektiva processer i alla led och vi arbetar därför ständigt med att utveckla så enkla, effektiva och hållbara lösningar som möjligt för branschen.
OM SVENSKA RETURSYSTEM
Företaget grundades 1997, omsätter 723 Mkr (2020) och har 193 anställda. Svenska Retursystems ägs till lika delar av Dagligvaruleverantörers Förbund (DLF) och Svensk Dagligvaruhandel (SvDH) och huvudko...
Läs mer på
https://hpr.to/j22668 Vill du vara med och skriva historia i ett företag som genomsyras av hållbarhet och cirkulär ekonomi?
Trivs och utmanas du av att ta stort ansvar både för ditt och gruppens leveranser i ett företag där självledarskap är ledstjärnan? Brinner du för ekonomi och redovisning? Svarar du ja på frågorna ska du söka till rollen som ekonomiassistent med inriktning på kundreskontra på Svenska Retursystem.
Svenska Retursystem arbetar med självledarskap som grund. Detta innebär att du tillsammans med dina kollegor formar hur ni löser era uppgifter och hur ni når gruppens måluppfyllelse. Självledarskapet ger dig möjlighet att vara ditt bästa jag att använda och utveckla dina styrkor. Forskningen visar också att vårt välbefinnande, måluppfyllelse, flexibilitet och kreativitet ökar när vi själva är vår närmaste ledare.
Svenska Retursystem söker dig som gillar och har utbildning inom ekonomi. Du har ett stort engagemang och en stark vilja att skapa strukturer i en föränderlig miljö. Vi letar efter dig som är beredd att med din initiativförmåga ta dig an nya spännande utmaningar och bidra till vår fortsatta utveckling.
I nybyggda lokaler i Västerås bygger Svenska Retursystem upp ett eget Customer Service & Planning Center med närmare 20 medarbetare, som har ansvar bl a för taktisk och operativ planering, kundservice, kundreskontra. Du kommer också jobba nära ekonomifunktionen i Stockholm.
En central del av arbetet är att tillhandahålla god service till våra intressenter, både internt och externt. Du kommer jobba nära vår kundreskontraansvarig men även med andra operativa, ekonomiska flöden t ex kreditkontroll.
Publiceringsdatum2021-06-09Dina arbetsuppgifter - Operativt och löpande kundreskontraarbete
- Fakturering & fakturakontroll
- Operativ kreditkontroll och frisläppning av kundorder
- Kundinbetalningar
- Kravprocesser inkl. inkasso, konkurser mm
- Bidra i utvecklingsinitiativ och förbättringsaktiviteter i ekonomirelaterade processerKund och leverantörsreskontra
För att lyckas i den här rollen
- Noggrann, ansvarstagande och handlingskraftig, du trivs med att leverera mot teamets gemensamma mål i en platt och agil miljö.
- Du har lätt för att lära dig nya system och drivs av att utveckla förbättringar såväl i affärssystem som interna processer.
- Du trivs med att jobba med såväl återkommande operativt arbete som projektarbete, delta i tvärfunktionella möten samt att kunna prioritera däremellan.
- Strukturerad och har god analytisk förmåga för att se samband och helhet.
- Hög kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt.
- Lyhörd, prestigelös och mycket god samarbetsförmåga och vill dela med dig av kunskap till dina kollegor.
- Intresse och erfarenhet av hållbar utveckling
Formella krav
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Goda IT-kunskaper i Officepaketet specifikt Excel.
- Erfarenhet att arbeta i ekonomisystem.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Eftergymnasial utbildning in...
Läs mer på
https://hpr.to/j22668Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-07-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHappyr AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Happyr AB (org.nr 556971-5963),
https://www.retursystem.se/sv/ Arbetsplats Svenska Retursystem
Jobbnummer 5799683
Observera att sista ansökningsdag har passerat.