Ekonomiassistent med fokus på utveckling till Reskontragruppen
Skövde kommun, Avdelningen för ekonomi och verksamhetsstyrning / Ekonomiassistentjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för ekonomi och verksamhetsstyrning i Skövde Är du en självständig Ekonomiassistent som önskar ett arbete där gott samarbete och resultat värderas högt? Vi söker dig som vill utveckla tillsammans med oss!
Din grupp ingår i Redovisningsenheten som är en del av kommunstyrelsens förvaltning och den centrala avdelningen för ekonomi och verksamhetsstöd. Enheten är ett stöd och en resurs för kommunens sektorer samt för flera av kommunens koncernbolag och kommunalförbund. Redovisningsenheten har också ett uppdrag att vara en styrande funktion i ekonomiska processer i kommunen.
I rollen blir du en del av sektor styrning och verksamhetsstöd. Vårt fokus är att göra det möjligt för våra andra verksamheter att fokusera på sina huvuduppdrag och vi skapar förutsättningar för att alla verksamheter ska utvecklas och uppnå sina mål.
Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, må bra på jobbet och göra karriär. Här är du med och gör det omöjliga möjligt. Tillsammans tar vi Skövde framåt!
Publiceringsdatum2019-05-28ArbetsuppgifterDu är underställd vår redovisningschef men rapporterar till samordningsansvarig för reskontran som samordnar det team du ingår i och som kommer vara ditt stöd i din arbetsplanering. I din roll har du ett helhetsperspektiv och tillsammans med kollegor utvecklar du arbetet med fokus på digitaliseringens möjligheter. Det är viktigt att du har god förståelse och intresse för att arbeta med kvalificerade ekonomisystem.
Tillsammans med dina teammedlemmar arbetar ni i leverantörsreskontran och kundreskontran. I leverantörsreskontran arbetar du bland annat med flöden som styr fakturorna till rätt person, registervård, utbetalningar samt leverantörskontakter. I kundreskontran arbetar du med fakturering, registervård, kundinbetalningar samt kravhantering med mera.
Tjänsten innefattar mycket kontakt med interna och externa kunder och en del av ditt arbete kan också innefatta utbildning och support i system och processfrågor inom teamets ansvarsområde.
KvalifikationerFör att söka denna tjänst behöver du ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning. En motsvarande kompetens förvärvad genom arbetslivserfarenhet kan också vara en lämplig bakgrund. Du har intresse för och erfarenhet av arbete i reskontraflöden i ett kvalificerat ekonomisystem.
Som person har du god logisk förmåga och en drivkraft att ständigt utveckla och förbättra arbetet. Ditt arbetssätt är strukturerat och du har god förmåga att självständigt prioritera och planera dina arbetsuppgifter. Du behöver även ha ett konsultativt förhållningssätt med fokus på effektiva processer och nöjda kunder. En god samarbetsförmåga är också betydelsefullt och det är en fördel om du har fallenhet att förmedla kunskap om ekonomi både skriftligt och muntligt. Är du dessutom en flexibel person som är öppen för nya utmaningar och tänker lösningsfokuserat, då tror vi du har goda förutsättningar att passa i denna roll.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Intervjuer planeras genomföras vecka 25.
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-06
Ange följande referens när du ansöker: A882288
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEdith Garö Ljung 0500-49 85 12
Henrik Strand 0500-49 80 22
Annelie Nyman 0500-49 73 97
FöretagSkövde kommun, Avdelningen för ekonomi och verksamhetsstyrning
AdressSkövde kommun, Avdelningen för ekonomi och verksamhetsstyrning
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE
KontorsadressFredsgatan 4 SKÖVDE
Jobbnummer 4817614
Observera att sista ansökningsdag har passerat.