Ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra

OIO Väst AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos OIO Väst AB i Göteborg, Mölndal, Lerum, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-01-08

Om tjänsten
Företaget är arbetar med uthyrning och förvaltning av fastigheter där man är verksamma på 13 orter i Sverige. Ekonomiavdelningen söker nu efter sin nya kollega till rollen som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. För dig som har ekonomibakgrund och arbetat i liknande roll tidigare, men vill komma till ett bolag som satsar långsiktigt och har en fantastisk företagskultur är detta rätt nästa steg.

Finansavdelningen består av 23 medarbetare där gruppen som arbetar med kund-och leverantörsreskontra är 5 personer idag. Du kommer att ta ansvar över en eller flera orter och hantera fakturaflödet för respektive fastighet med nära samarbete till lokala fastighetschefer och leverantörer. Med tanke på den stora mängd leverantörer man har är det inte ovanligt att fakturaflödet är stort. Utöver detta är du med och stöttar i bokslutsarbetet man gör månadsvis och kommer även arbeta med registervård avseende bolagets leverantörer. Arbetet är helt digitaliserat och du kommer att arbeta i ERP-systemet Xpand.

Under nästa år kommer bolaget att kliva in i ett digitaliseringsprojekt där man byter ekonomisystem och kliver in i Dynamics 365. Detta kommer innebära en föränderlig miljö med stor möjlighet att både påverka, utmana samt utveckla arbetssätt och rutiner. Man gör detta som ett lag och lägger vikt vid ett stort kollegialt utbyte.

Sammanfattningsvis arbetar du med att:

Övervaka fakturaflödet
Kontera en stor mängd fakturor
Korrigera inläsningsfel och andra kompletteringar
Ha kontakt med leverantörer och myndigheter
Ha koll på momsfrågor
Sköta avstämning av balanskonton
Stötta vid månadsbokslut

Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Har minst 2 års tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra
Har flytande svenska i tal och skrift samt god engelska
Har god kunskap i Office-paketet där främst Excel är viktigt

För att lyckas och trivas i denna roll behöver du ha ett genuint intresse för ekonomi och fakturaprocesser. Du vill lära dig och tar egna initiativ för att både driva din utveckling framåt samt bidra till teamets arbete. En nyfikenhet och du kommer med förbättringsförslag är mycket välkommet i gruppen. Samtidigt förväntas du vara trygg i dig själv och våga prova dig fram.

Om vårt partnerbolag:
Teamet som du blir en del av sitter mitt i centrala Göteborg. Man sitter i öppet landskap och har en kultur som präglas av gemenskap och högt engagemang. Det finns alltid någon att fråga och man har även tagit fram ett stort antal manualer och lathundar för att underlätta i det dagliga arbetet. Man lägger mycket energi på att ha en välkomnande kultur och håller regelbundet aktiviteter i syfte att stärka de kollegiala banden och ha möjlighet att umgås i sammanhang utanför kontoret. Det finns en hög förståelse för att alla är olika och man ser till individens behov och välmående.

Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på OIO. Anställningen inleds med dels en introduktion, dels med att du tilldelas en kollega som stöttar och finns där vi frågor. För att du ska få den utveckling du behöver har man medarbetarcoachning en gång i kvartalet i syfte att sätta ett individanpassat fokus och mål för varje enskild medarbetare. Målet är att du på sikt blir anställd hos vår kund förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.

Övrig info:
Omfattning: Heltid, 8-17
Start: Januari 2024
Placering: Centrala Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: fast månadslön, marknadsmässig

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
OIO Väst AB (org.nr 559351-5835), https://oio.se/

Arbetsplats
OIO - Göteborg

Jobbnummer
8374300

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från OIO Väst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos OIO Väst AB: