Ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2015-02-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra!" (publicerad 2016-06-17) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en ekonomiassistent med erfarenhet från ekonomiarbete på ett större bolag som nu är redo för en ny utmaning? Vi på Adecco Finance & Legal ger dig en möjlighet att utvecklas och få dina idéer genomförda!

Hur ser din arbetsdag som Ekonomiassistent ut?
Vår kund är ett ledande internationellt företag beläget i centrala Göteborg. Du kommer att arbeta med sex andra personer på ekonomiavdelningen med inriktning mot leverantörsreskontra. Du kommer i huvudsak att arbeta med löpande redovisning, kontering av fakturor, representation och momshantering. Du kommer även att vara behjälplig övriga kollegor i gruppen med fakturering till dotterbolagen, avstämningar av diverse huvudbokskonton, reseräkningar, periodiseringar, moms, betalningar, bokning och avstämning av inköpsfakturor samt övriga förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning. Under boksluten kommer du att vara delaktig och drivande vid stängning av leverantörsreskontran.

Du kommer att arbeta som uthyrd konsult hos ett av våra kundföretag i centrala Göteborg. Uppdraget startar 23 mars och kommer att pågå löpande framöver. Arbetets omfattning är på heltid, vardagar 8-17.

Vem trivs här?
Du som har 2-4 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra i en större internationell organisation och har erfarenhet från redovisning samt en allmän förståelse för hur arbetet på en ekonomiavdelning fungerar kommer snabbt in i din nya roll samtidigt som du utvecklas och tar nya steg.

För att trivas i din roll tror vi att du uttrycker dig obehindrat på engelska, både i tal och skrift samt kan reglerna kring representation, avdragsrätt, momshantering samt har erfarenhet av att kontera och scanna fakturor. Har du tidigare arbetat i SAP är detta fördelaktigt. För att axla denna roll ser vi även att du har mycket goda kunskaper i Excel.

Vår kund söker en kommunikativ, noggrann och flexibel person som är stresstålig, ambitiös samt serviceinriktad i sitt sätt och som värdesätter kvalité i sitt arbete. Du kommer att trivas utmärkt hos vårt kundföretag om du trivs i en organisation där det ständigt händer nya saker. Har du dessutom ett grupporienterat förhållningssätt, är snabblärd och alert, van att driva arbetet framåt samt är målfokuserad är det här din rätta plats.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2015-02-23

Arbetstider och omfattning
Heltid Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-22
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liina Fagerberg (rekryteringsansvarig)31 7254533

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2177500

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: