Ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra till bolag på S

Ogunsen AB (publ) / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Nu söker vi dig som drivs av att arbeta operativt inom kund- och leverantörsreskontra, och som även har ett intresse av ständig utveckling och förbättring av dessa funktioner!
Vår kund sitter på Södermalm i centrala Stockholm, och är verksam inom bland annat sjöfart, stuteri- och fastighetsverksamhet. Du kommer att tillhöra ett team om 7 personer, och du rapporterar till AP/AR Manager. På detta uppdrag finns möjlighet att arbeta på distans del av veckan.

Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 9 månader. För rätt person kan det därefter bli aktuellt med förlängning eller överrekrytering till

Arbetsuppgifter;
Du kommer att helt självständigt ansvara för kundreskontraprocessen för ett av kundens bolag och vara behjälplig med leverantörsreskontran för hela koncernen. Dina arbetsuppgifter kommer b.la innefatta;
• Kundfakturering
• Bokningar av inbetalningar
• Avstämningar
• Uppföljning av kundfodringar
• Påminnelser och inksasso
• Skicka och boka leverantörsfakturor
• Kontera attestflöde
• Betalningsfiler

I tjänsten ingår även hantering av mail, uppföljning i både kund - och leverantörsreskontran, samtidigt som du bidrar till att dessa funktioner löpande utvecklas och förbättras.

Vem söker vi?
Vi tror att du som söker denna roll har flerårig erfarenhet av arbete som ekonomiassistent inom kundreskontra, samt har god förståelse för detta flöde i sin helhet. Det är meriterande om du även har arbetat i leverantörsreskontra, men detta är inget krav.

Du har god förståelse för arbete i ekonomisystem och har du jobbat i stora flöden är det en merit men inget krav. Du behärskar svenska och engelska utan problem, och har god förståelse för att arbeta i Excel.

Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad samt är trygg och självgående i ditt arbete. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, och kan arbeta såväl självständigt som i team. Du drivs av ta ansvar, är pålitlig och sprider härlig energi omkring dig!

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökan;
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-04-15.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Publiceringsdatum
2022-03-14

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
6434083

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):