Ekonomiassistent Leverantörsreskontra Actic
Actic Sverige AB, HK / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Actic Sverige AB, HK i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Täby eller i
hela Sverige Actic är en ledande friskvårdskedja med ca 160 anläggningar och över 210 000 medlemmar fördelat på Sverige, Norge, Finland, Tyskland och Österrike.
Sverige är den enskilt största marknaden för Actic med ca 150 000 medlemmar fördelat på över 100 träningsanläggningar från Ystad i söder till Kiruna i norr. Vårt fokus ligger på att skapa ett friskare samhälle genom att inspirera och engagera alla människor till en bättre hälsa och ökat välmående. Vi tillhandahåller bra förutsättningar för träning i välutrustade träningsanläggningar och välutbildade instruktörer som hjälper våra medlemmar att nå sina mål.
Vi söker dig som vill utvecklas och vara en centralpunkt på vår ekonomiavdelning
Publiceringsdatum2015-11-18Dina arbetsuppgifterDu kommer att tillhöra en avdelning som i dag består av ca 10 personer, uppdelade på redovisning, leverantörsreskontra och business control. Personen som nu ska rekryteras kommer att arbeta i Leverantörsreskontragruppen. Vilket innebär scanning och registrering av fakturor, bokning av fakturor, avstämningar av reskontror samt konton, betalningspåminnelser, krav och räntor samt betalningar omfattande skapande av betalningsförslag och bortbokning av betalningar från transaktionskonton. I övrigt hjälps man åt på avdelningen och täcker upp för varandra vid behov.
Tjänsten utförs främst från huvudkontoret som är centralt beläget i Solna Business Park i Stockholm.
Din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande och kanske har du erfarenhet av ekonomiassistentuppgifter som leverantörsreskontra. Kanske har du också erfarenhet av avstämningar och i momsregler. Avgörande för oss är att du har goda kunskaper i tyska och/eller finska språket. Du har goda kunskaper i Excel.
Vi på Actic söker medarbetare som är social, ansvarfull, målmedveten och har energi, alla vi som arbetar på Actic har dessa egenskaper "We are all the SAME we are here to make a difference" vi vill också att du står bakom våra kärnvärden Personlig, Inspirerande,Aktiv, Professionell, Ansvarsfull
Din utmaning
• Utföra det löpande arbetet med leverantörsreskontra med kontroll och avstämning av leverantörsfakturor
• Besvara leverantörsförfrågningar och sköta kontakten med leverantörer rörande betalningar
• Följa upp eventuella oklarheter i leverantörsfakturorna med driften i organisationen
• Löpande skanning av fakturor och betalningar
• Vara ett pålitligt stöd och assistera i det dagliga redovisningsarbetet
• Föreslå och delta i interna projekt och förbättringar av processer
Personliga Kompetenser
Du är gärna intresserad av träning och friskvård då vi lever med vår verksamhet. Vi värde sätter dina personliga kompetenser högt och söker dig som passar in på dessa.
• Självgående - tar ansvar för sin uppgift, driver sitt arbete vidare
• Samarbetsförmåga - lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt
• Energisk - har förmågan att lägga ner tid, energi och engagemang på sitt arbete
• Personlig mognad - är trygg, stabil
• Vinnare -ser möjligheter i varje situation
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 201512 tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 2015/225
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagActic Sverige AB, HK
AdressActic Sverige AB, HK
Box 1805
17121 Solna
KontorsadressBox 1805
Jobbnummer 2534112
Observera att sista ansökningsdag har passerat.