Ekonomiassistent Leverantörsreskontra
Phadia AB / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Phadia AB i Uppsala,
Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige I Sverige är vi cirka 1,000 Thermo Fisher Scientific anställda som jobbar ifrån fem siter och hemmakontor. På vår största site i Uppsala jobbar vi med utveckling, tillverkning och marknadsföring av allergitester och diagnostiska system. I centrala Stockholm har vi två mindre kontor som förser våra kunder med life-science och analytiska instrument och produkter. På västkusten i Göteborg hittar ni vårt nybyggda Nordiska lager och kundsupportteam som jobbar med ett brett utbud av laboratorieprodukter. Bland åkrarna utanför Ängelholm jobbar teamet med att ta fram högkvalitativa allergena råvaror. I Sverige jobbar vi alltså brett och varierat, men delar alla samma mål - att kunna hjälpa våra kunder göra världen hälsosammare, renare och säkrare.
IDD
Du kommer att vara en del av Thermo Fisher Scientific, ImmunoDiagnostics Division (IDD), som utvecklar, tillverkar och marknadsför diagnostiska test för allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. Med 1700 anställda globalt är IDD världsledande inom invitrodiagnostik (IVD) av allergi och ledare inom autoimmundiagnostik i Europa. I Uppsala, med cirka 700 medarbetare, finns divisionens största site med både utveckling och tillverkning.
Hur kommer du kunna påverka?
Vi söker en Ekonomiassistent Leverantörsreskontra till avdelningen för Accounting and Reporting i Uppsala. Tjänsten är visstidsanställning t.o.m. 31.12.2020.
I denna roll kommer du framförallt att ansvara för samtliga moment i hanteringen av interna och externa leverantörsfakturor, vilket innebär scanning, registrering och betalningar av leverantörsfakturor, uppföljningar och utredningar, samt kontoansvar i samband med bokslut.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Scanning och hantering av leverantörsfakturor
Hantering av påminnelser, inkassokrav och diverse utredningar
Betalningar av leverantörsfakturor samt manuella betalningar via utbetalningsanmodan
Avstämning av konton relaterade till extern leverantörsskuld och likvider på väg (LPV)
Arkivering av fakturor
Övriga enklare ekonomiuppgifter
Vem söker vi?
Vi söker en gymnasieekonom eller någon med liknande utbildning och/eller erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är ett krav att du behärskar MS Office och i synnerhet Excel. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP.
Då Ekonomiassistent är en stödfunktion ska du ha god förmåga att organisera och planera, samt vara en serviceinriktad lagspelare. Du kommer att interagera med personer både internt och externt. Detta ställer krav på god kommunikativ förmåga, där det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Är du intresserad?
Letar du efter ett meningsfullt jobb på ett internationellt företag som har starka värderingar? Vill du ha ett varierande jobb med eget ansvar där du verkligen kan göra en skillnad i människors vardag? Om detta låter intressant så kan du vara den personen vi söker!
SÖK NU via vår karriärsida
https://jobs.thermofisher.com/ , reference: 108157BR.
Har du frågor kontaktar du:
Susanne Engdahl, Manager, Financial Reporting,
susanne.engdahl@thermofisher.comPetra Norrman, Recruiter Nordics,
petra.norrman@thermofisher.comVälkommen med din ansökan snarast med sista ansökningsdatumet 8 december. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Publiceringsdatum2019-11-20Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressPhadia AB
RAPSGATAN 7
75137 UPPSALA
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Phadia AB (org.nr 556041-3204)
Rapsgatan 7 (
visa karta)
751 37 UPPSALA
Arbetsplats Phadia AB
Jobbnummer 4965104
Observera att sista ansökningsdag har passerat.