Ekonomiassistent/leverantörsreskontra
Sheraton Stockholm Hotel / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sheraton Stockholm Hotel i Stockholm Sheraton Stockholm Hotel beläget i hjärtat av Stockholm är med sina 465 hotellrum, restaurang, bar och konferens för upp till 700 gäster ett av Stockholms största, internationella, förstaklasshotell. Sheraton Stockholm Hotel är en del av Starwood Hotels & Resorts med mer än 1150 hotell världen över. Sheraton Stockholm Hotel är en plats där gästernas höga förväntingar inte bara möts utan överträffas. Här vill vi främja en kreativ och energisk arbetsmiljö där personalen har möjligheten för personligt engagemang och utveckling inom organisationen.
Vi söker nu en motiverad Accounts Payable (leverantörsreskontra) som är strukturerad, flexibel, ansvarsfull och driven. Som Accounts Payable kommer du, tillsammans med ditt team, ansvara för att säkerhetställa en korrekt process av hotellets finansiellla åtganden gentemot våra leverantörer. Du ansvarar för att registrera inkomna fakturor, scanna, distribuera samt boka fakturorna i SAP. Du förbereder utbetalningar och kommer även vara delaktig i avstämningar och månadsbokslut.
Ditt huvudansvar är att:
• Säkerställa att alla leverantörsfakturor är korrekt bokade i systemet enligt kontoplan.
• Säkerställa att alla mottagna fakturor registreras och scannas .
• Säkerställa att alla leverantörsfakturor betalas ut i tid
• Säkerställa att en korrekt reservation görs för upplupna kostnader gällande fakturor som inte har erhållits innan månadens slut.
• Säkerställa att företagets finansiella policies och procedurer följs.
• Ansvara för ekonomisk sammanställning av pågående CAPEX projekt på månatlig basis för vidare rapportering till hotellets ägare. - Kommunicera med leverantörer och andra avdelningar samt skapa en god relation med gäster och interna kunder.
• Att betala inhemska och internationella fakturor enligt betalningsplaner
• Rapportera och upptäcka eventuella avvikelser från rutiner
Du som söker ska uppfylla följande krav:
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi samt har några års erfarenhet från arbete i en liknande roll. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med en avlagd bachelor examen. För att vara framgångsrik i denna roll förutsätter vi att du har mycket goda datorkunskaper, framförallt i Excel/Opera. Vidare ser vi att du har:
• God kommunkationsförmåga
• Goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande samt internationell erfarenhet inom hotellbranschen.
• God organisations- och initiativförmåga.
• Är van att arbeta både självständigt och i team
• Tidigare erfarenhet av SAP är mycket meriterande
Om ovan stämmer väl in på dig och om du ser fram emot ett roligt jobb i en internationell miljö ser vi fram emot att höra från dig inom kort.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Provanställning/tillsvidare
Publiceringsdatum2015-11-05ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duVänligen skicka din kompletta ansökan med CV, personligt brev och foto till oss.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb.stockholm@sheraton.comFöretagSheraton Stockholm Hotel
AdressSheraton Stockholm Hotel
Box 195
10123 STOCKHOLM
KontorsadressTegelbacken 6
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4123400
Faxnummer: 08-4123409
E-postadress:
jobb.stockholm@sheraton.com Jobbnummer 2515245
Observera att sista ansökningsdag har passerat.