Ekonomiassistent / kundreskontra / leverantörsreskontra / omgåen
Bravura / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2019-04-29FöretagetKyäni är ett internationellt hälsobolag som har riktat in sig på att sälja innovativa kosttillskott. De är ett globalt direkthandelsföretag vars egenutvecklade produkter framförallt riktar sig mot privatpersoner. Kyäni Sverige ingår i en amerikansk koncern och arbetar mot ett 30-tal länder i Europa. Sedan de startade i Sverige för några år sedan har de haft en kraftig tillväxt, något som speglas i det engagemang och driv medarbetarna har. Kyäni söker nu en ekonomiassistent som ska stötta deras ekonomiavdening i minst sex månader.
Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent ligger ditt huvudsakliga fokus på att hantera företagets kundreskontra. Du arbetar i ett team om fem personer i en internationell miljö med stora transaktionsflöden. Rollen innebär löpande bokföring, kundfakturering, kundbetalningar samt lägger upp nya kunder och artiklar i systemet. Det är ditt ansvar att kundfakturor betalas och bokförs i systemet. Vidare hanterar du betalningspåminnelser och har kontinuerlig kontakt med verksamheten.
På sikt finns även goda möjligheter att arbeta med leverantörsreskontra, vilket innebär mottagning och bokning av leverantörsdakturor, kontakt med leverantörer för att följa upp felaktiga fakturor samt avstämning av leverantörskonto till periodslut varje månad och årsbokslut.
Kvalifikationer• Avslutad gymnasieutbildning och/eller yrkesutbildning inom ekonomi
• Något års erfarenhet av att med ekonomi, som ekonomiassistent eller motsvarande
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Du har grundläggande kunskaper i Excel
För att trivas i rollen är du en person som motiveras av att arbeta i team och sträva mot gemensamma mål. Du tycker det är viktigt att kunna lita på varandra som kollegor och du ser det som en självklarhet att slutföra det du tar dig an. Vidare trivs du i en miljö där du kan arbeta strukturerat och finna stöd i rutiner samtidigt som du kan utnyttja din noggrannhet och ditt öga för detaljer.
Övrig information:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst sex månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos Kyäni. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.
Start: Omgående
Plats: Mölndal
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomi, ekonomiassistent, ekonom, ekonomi, kundreskontra, finans, internationellt, Visma Business, Kyäni, Göteborg, Mölndal
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCamilla Larsson
camilla.larsson@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1480
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 4756628
Observera att sista ansökningsdag har passerat.