Ekonomiassistent kundreskontra

Poolia Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2023-02-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent kundreskontra" (publicerad 2024-03-04) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en erfaren Ekonomiassistent som söker nya utmaningar?

Som Ekonomiassistent blir du en nyckelspelare i vår fortsatta framgång och du kommer in i en tid av förändring samt förnyelse, där du får möjlighet att påverka. Arbetsplatsen präglas av en härlig stämning och du arbetar med ett trevligt gäng med en god sammanhållning.

Tillsammans med ditt team på ekonomiavdelningen blir du en viktig del av Klintberg & Ways ekonomiflöde, samtidigt som du arbetar med likasinnade kollegor i en företagskultur som präglas av gemenskap och driv.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-02-15

Om tjänsten
På huvudkontoret i Kista sitter inköps-, sälj-, kundservice- och ekonomiavdelningen i nyrenoverade lokaler. Vår ledstjärna är att vara den mest pålitliga leverantören och säkerställa att nöjda kunder är standard. Ekonomiavdelningen består idag av 11 kunniga medarbetare som sköter redovisning och rapportering för Klintberg & Way inklusive vissa av bolagets dotterbolag.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Ekonomiavdelningen arbetar idag på ett strukturerat sätt med löpande möten och uppföljningar på vad som ska göras. I ditt dagliga arbeta ingår bland annat:
• Registrering av inbetalningar
• Bokningar och kontoavstämningar i bokslutsarbetet
• Hantera ärenden i vårt ärendehanteringssystem Freshdesk
• Avtalsfakturering
• Kreditering och återbetalning
• Genomföra betalningar
• Genomföra kreditbedömningar
• Skicka påminnelser, statements och räntefakturor

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi. Du har arbetat i en liknande roll tidigare där du lärt dig grunderna inom kundreskontra, gärna med stora flöden. Du har god datorvana och har lätt för att lära dig nya system. Vi arbetar i affärssystemet MS Dynamics Navision, erfarenhet av systemet är meriterande men inget krav. Därtill talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska.

För att passa i rollen trivs du i ett högt tempo och kan med enkelhet prioritera dina arbetsuppgifter för att skapa möjlighet att arbeta effektivt. Vidare är du en person som bidrar med en positiv energi bland dina kollegor, du är hjälpsam, prestigelös och tar gärna egna initiativ som gynnar verksamheten. Givetvis är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och strävar alltid efter bästa möjliga resultat!

Om verksamheten
KW Parts AB grundades 1975 och är idag Europas ledande grossist av reservdelar och tillbehör till amerikanska bilar. Företaget, som ingår i Klintberg & Way Group är en del av Hedin Mobility Group och har idag 70 anställda med huvudkontor i Kista, Stockholm. Hos oss finner du en stark och väletablerad aktör på den europeiska fordonsmarknaden med ett komplett, konkurrenskraftigt och aktuellt sortiment samt ett omfattande samarbetsnätverk och branschledande servicepartners.
Läs gärna mer om oss på www.kwparts.com.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "67702".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Finance AB

Kontakt
Carin Wall
carin.wall@poolia.se
072-988 90 07

Jobbnummer
7449936

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: