Ekonomiassistent inom Leverantörsreskontra till koncern i Solna

Academic Resource AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Resource AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra.
Vår kund är ett stort bolag som är ledande inom sin bransch. Ekonomiavdelningen består av ca 18 personer och du tillhör en grupp som arbetar med leverantörsreskontra. Tjänsten är placerad i trevliga lokaler vid Solna Strand, nära till kommunikation.

Ansvarsområden
• Reskontraflöde- och handkassehantering i olika elektroniska system
• Leverantörsbetalningar och betalningshantering samt hantera kontakten med leverantörer
• Avstämningar och visst bokslutsarbete
• Behörighetsadministration i workflow och övriga systeminställningar
• Delaktighet i förbättringsarbete inom bolaget och inom avdelningen
• Hantera kontakter med interna och externa parter samt utveckla samarbetet
• Problemlösning
• Internutbildning

Publiceringsdatum
2017-05-12

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad på gymnasienivå eller motsvarande inom ekonomi. Du har minst 2-4 års erfarenhet av självständigt arbete inom leverantörsreskontra och har förståelse för redovisning. Dina kunskaper i svenska är goda i såväl tal som skrift.

För att lyckas i rollen är du serviceinriktad, positiv och har en förmåga att ta initiativ. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat genom öppenhet, ansvarskänsla och är en teamspelare. Vidare har du ett engagemang och en vilja att lära dig mer för att utvecklas själv och utveckla gruppen. Du trivs i en föränderlig miljö och ser positivt på förändring och utveckling.

Tjänsten är konsultuppdrag genom Academic Resource och beräknas pågå i ca 6 månader med mycket goda chanser till förlängning eller anställning. Start omgående, heltid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad på gymnasienivå eller motsvarande inom ekonomi. Du har minst 2-4 års erfarenhet av självständigt arbete inom leverantörsreskontra och har förståelse för redovisning. Dina kunskaper i svenska är goda i såväl tal som skrift.

För att lyckas i rollen är du serviceinriktad, positiv och har en förmåga att ta initiativ. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat genom öppenhet, ansvarskänsla och är en teamspelare. Vidare har du ett engagemang och en vilja att lära dig mer för att utvecklas själv och utveckla gruppen. Du trivs i en föränderlig miljö och ser positivt på förändring och utveckling.

Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Administration, Ekonomi & Finans, samt Life Science. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm/Mälardalen.

Hos oss erbjuds du en anställning hos ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, vilket innebär stor trygghet då du omfattas av bemanningsföretagen Almegas kollektivavtal. Som anställd på Academic Resource erbjuds du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar, semester och föräldralön.
Du får en engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Academic Resource AB

Adress
Academic Resource AB
Norrmälarstrand 100
11235 STOCKHOLM

Kontorsadress
Norr Mälarstrand 100

Jobbnummer
3496083

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Resource AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Resource AB: