Ekonomiassistent inom Leverantörsreskontra till koncern i Solna
Academic Resource AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Resource AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra.
Vår kund är ett stort bolag som är ledande inom sin bransch. Ekonomiavdelningen består av ca 18 personer och du tillhör en grupp som arbetar med leverantörsreskontra. Tjänsten är placerad i trevliga lokaler vid Solna Strand, nära till kommunikation.
Ansvarsområden
• Reskontraflöde- och handkassehantering i olika elektroniska system
• Leverantörsbetalningar och betalningshantering samt hantera kontakten med leverantörer
• Avstämningar och visst bokslutsarbete
• Behörighetsadministration i workflow och övriga systeminställningar
• Delaktighet i förbättringsarbete inom bolaget och inom avdelningen
• Hantera kontakter med interna och externa parter samt utveckla samarbetet
• Problemlösning
• Internutbildning
Publiceringsdatum2017-05-12KvalifikationerVi söker dig som är utbildad på gymnasienivå eller motsvarande inom ekonomi. Du har minst 2-4 års erfarenhet av självständigt arbete inom leverantörsreskontra och har förståelse för redovisning. Dina kunskaper i svenska är goda i såväl tal som skrift.
För att lyckas i rollen är du serviceinriktad, positiv och har en förmåga att ta initiativ. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat genom öppenhet, ansvarskänsla och är en teamspelare. Vidare har du ett engagemang och en vilja att lära dig mer för att utvecklas själv och utveckla gruppen. Du trivs i en föränderlig miljö och ser positivt på förändring och utveckling.
Tjänsten är konsultuppdrag genom Academic Resource och beräknas pågå i ca 6 månader med mycket goda chanser till förlängning eller anställning. Start omgående, heltid.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad på gymnasienivå eller motsvarande inom ekonomi. Du har minst 2-4 års erfarenhet av självständigt arbete inom leverantörsreskontra och har förståelse för redovisning. Dina kunskaper i svenska är goda i såväl tal som skrift.
För att lyckas i rollen är du serviceinriktad, positiv och har en förmåga att ta initiativ. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat genom öppenhet, ansvarskänsla och är en teamspelare. Vidare har du ett engagemang och en vilja att lära dig mer för att utvecklas själv och utveckla gruppen. Du trivs i en föränderlig miljö och ser positivt på förändring och utveckling.
Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Administration, Ekonomi & Finans, samt Life Science. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm/Mälardalen.
Hos oss erbjuds du en anställning hos ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, vilket innebär stor trygghet då du omfattas av bemanningsföretagen Almegas kollektivavtal. Som anställd på Academic Resource erbjuds du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar, semester och föräldralön.
Du får en engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAcademic Resource AB
AdressAcademic Resource AB
Norrmälarstrand 100
11235 STOCKHOLM
KontorsadressNorr Mälarstrand 100
Jobbnummer 3496083
Observera att sista ansökningsdag har passerat.