Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra start omgående
Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker för uppdrag hos kund i city en duktig ekonomiassisten inom leverantörsreskontra med kunskap i Palette.
Tjänsten
Vår kund är värdsledande inom sin bransch och sitter i trevliga lokaler centralt i Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig initialt till mitten av december med möjlighet till förlängning en till två månader.
Publiceringsdatum2016-09-23Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent har du följande arbetsuppgifter:
• Superuser/självständigt administrationsansvar för elektronisk leverantörsreskontra (Palette) inklusive:
• Underhåll av systemstrukturen för kontering såsom definition/registrering av korrekta fakturaflöden etc
• Dirigering av fakturor till rätt beställare
• Fakturakontroll/avvikelsehantering när någon faktura hamnat/scannats fel
• Guidning/training i systemet för nyanställda
• Kontaktperson mot driftspartner och scanningcenter
• Kontaktperson för leverantörer
• Stängning av leverantörsreskontran
• Betalning av leverantörsfakturor med bankfil och manuellt
• Avstämning av bankkonton
• Omvalutering av leverantörreskontrakonto med kontoavstämning
• Underhåll av anläggningsregister med kontoavstämning
• Statistik till SCB
KvalifikationerFör att passa till tjänsten ser vi gärna att du har följande erfarenheter:
• Några års erfarenhet av leverantörsreskontra
• Erfarenhet av Palette
• Kunskaper av VISMA är meriterande
Som person ser vi att du är ordningssam, strukturerad och har en hög servicenivå. Du är driven, har en bra inställning och hugger i där det behövs.
Om du är intresserad av tjänsten som ekonomiassistent tveka inte att skicka din ansökan omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sökord: ekonomiassistent, leverantörsreskontra, Palette, Visma
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltis / Omgående - mitten av december med möjlighet till förlängning
ErsättningFast lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-23
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKlara Eidhagen, Rekryterare 08-586 22 716
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3064660
Observera att sista ansökningsdag har passerat.