Ekonomiassistent inom Kundreskontra till Helsingborgshem

Ab Helsingborgshem / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ab Helsingborgshem i Helsingborg

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Värdet av våra fastigheter uppgår till ca 10 miljarder och vi omsätter drygt 900 miljoner. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 200 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se .

Just nu söker vi en Ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra. I rollen är du en viktig del av bolagets redovisningssektion och ansvarar som del av ett i team för bolagets hyresadministration. Rollen innebär både interna och externa kontakter där stor vikt kommer läggas på service, ordning och reda samt att bidra till gruppens gemensamma mål och leveranser.

Publiceringsdatum
2016-03-14

Dina arbetsuppgifter
Det dagliga arbetet innehåller allt från hyresdebitering och fakturering, till verifiering och uppföljning av inbetalningar samt påminnelse- och kravhantering. Vidare kommer du att arbeta med kontoavstämningar och enklare bokslutsarbete samt vid behov bistå som extra resurs inom Leverantörsreskontran. Du kommer även utgöra en viktig del i gruppens gemensamma utvecklingsarbete med fokus på kontinuerliga förbättringar

Kvalifikationer
Vi söker dig som är strukturerad, serviceinriktad samt gillar att arbeta både självständigt och i grupp. Som person är du kommunikativ, med stark social kompetens som ödmjukt och professionellt naturligt kan växla från enkla och sakliga- till socialt utmanande och komplexa ärenden utan avkall på kundfokus och positiv serviceupplevelse. Vidare har du lätt för att samarbeta och levererar alltid med hög kvalitet. Du trivs med tydliga deadlines, får saker gjorda samt hugger gärna i lite extra där det behövs.

Vi söker dig med grundläggande kunskaper i företagsekonomi med tyngdpunkt i administration och bokföring från tjänster inom kundreskontran på medelstora bolag samt erfarenhet av eller deltagit i förbättringsarbete. Erfarenhet från levreskontra är meriterande men inget krav. Likaså är eftergymnasial utbildning meriterande men inget krav

Utbildningsinriktning:
• Ekonomi
• Administration och ledning
• Examenstitel: Ekonom

Vi erbjuder:
Vi kan erbjuda dig en dynamisk, generös och jordnära arbetsplats med hög kompetens och högt driv inom alla avdelningar.

För frågor om rollen kontakta Elof Grahn på 042-208200.

Så ansöker du
Skicka din ansökan via länken senast den 31 Mars. Manuella ansökningar behandlas ej.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 2993271718
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elof Grahn, HR-Generalist

Företag
AB Helsingborgshem

Adress
AB Helsingborgshem
Box 3055
25003 Helsingborg

Kontorsadress
Drottninggatan 136 B, 25433 Helsingborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2723235

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ab Helsingborgshem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ab Helsingborgshem: