Ekonomiassistent inom Kundreskontra till Helsingborgshem
Ab Helsingborgshem / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ab Helsingborgshem i Helsingborg Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Värdet av våra fastigheter uppgår till ca 10 miljarder och vi omsätter drygt 900 miljoner. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 200 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på
www.helsingborgshem.se .
Just nu söker vi en Ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra. I rollen är du en viktig del av bolagets redovisningssektion och ansvarar som del av ett i team för bolagets hyresadministration. Rollen innebär både interna och externa kontakter där stor vikt kommer läggas på service, ordning och reda samt att bidra till gruppens gemensamma mål och leveranser.
Publiceringsdatum2016-03-14Dina arbetsuppgifterDet dagliga arbetet innehåller allt från hyresdebitering och fakturering, till verifiering och uppföljning av inbetalningar samt påminnelse- och kravhantering. Vidare kommer du att arbeta med kontoavstämningar och enklare bokslutsarbete samt vid behov bistå som extra resurs inom Leverantörsreskontran. Du kommer även utgöra en viktig del i gruppens gemensamma utvecklingsarbete med fokus på kontinuerliga förbättringar
KvalifikationerVi söker dig som är strukturerad, serviceinriktad samt gillar att arbeta både självständigt och i grupp. Som person är du kommunikativ, med stark social kompetens som ödmjukt och professionellt naturligt kan växla från enkla och sakliga- till socialt utmanande och komplexa ärenden utan avkall på kundfokus och positiv serviceupplevelse. Vidare har du lätt för att samarbeta och levererar alltid med hög kvalitet. Du trivs med tydliga deadlines, får saker gjorda samt hugger gärna i lite extra där det behövs.
Vi söker dig med grundläggande kunskaper i företagsekonomi med tyngdpunkt i administration och bokföring från tjänster inom kundreskontran på medelstora bolag samt erfarenhet av eller deltagit i förbättringsarbete. Erfarenhet från levreskontra är meriterande men inget krav. Likaså är eftergymnasial utbildning meriterande men inget krav
Utbildningsinriktning:
• Ekonomi
• Administration och ledning
• Examenstitel: Ekonom
Vi erbjuder:
Vi kan erbjuda dig en dynamisk, generös och jordnära arbetsplats med hög kompetens och högt driv inom alla avdelningar.
För frågor om rollen kontakta Elof Grahn på 042-208200.
Så ansöker duSkicka din ansökan via länken senast den 31 Mars. Manuella ansökningar behandlas ej.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 2993271718
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElof Grahn, HR-Generalist
FöretagAB Helsingborgshem
AdressAB Helsingborgshem
Box 3055
25003 Helsingborg
KontorsadressDrottninggatan 136 B, 25433 Helsingborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2723235
Observera att sista ansökningsdag har passerat.