Ekonomiassistent inom kundreskontra för uppdrag i Bergshamra.
KFX HR-partner Skandinavien AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2022-02-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom kundreskontra för uppdrag i Bergshamra. " (publicerad 2022-02-25) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-02-21Om tjänstenVi söker nu en ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra till ett välkänt företag i Bergshamra. Är du en driven och nyfiken person som har tidigare erfarenhet av liknande arbete och trivs bra med att arbeta på engelska? Då kanske detta är ett uppdrag för dig!
Om oss
KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra. Stolthet, omtanke och engagemang är våra värdeord. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 400 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.
Vid bemanningsuppdrag blir du anställd av KFX HR-partner, och det är därför viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är stolthet, omtanke samt engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.
Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent kommer du bland annat att arbeta med att:
• kontakta kunder via mail och telefon gällande obetalda fakturor
• skicka kontoutdrag och stämma av dessa med kundens leverantörsreskontra
• utreda oplacerade betalningar
• matcha kreditfakturor eller betalningar mot öppna fakturor
• samarbeta med andra avdelningar internt gällande utredningar av bestridda fakturor
KvalifikationerFör denna roll söker vi dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundreskontra och har grundläggande kunskap om bokföring. Du skriver och talar flytande i såväl svenska som engelska. Företaget använder sig mycket utav engelsk kommunikation och det är därför viktigt att du känner dig bekväm med det. Du har även god datavana och erfarenhet från att arbeta i Excell.
Vi ser dig som en trevlig och positiv person som är strukturerad, driven och noggrann i ditt arbete. Du har en god kommunikativ förmåga och är inte rädd för att ta egna initiativ.
Övrig informationDen här tjänsten är ett bemanningsuppdrag på heltid i 6 månader med start omgående.
Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Har du några frågor eller funderingar gällande ovanstående är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lisa Hägglund på 08-663 99 00.
Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKFX HR-partner Skandinavien AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4685".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143),
http://www.kfx.se Arbetsplats KFX HR-partner Stockholm AB
Kontakt Lisa Hägglund
lisa.hagglund@kfx.se Jobbnummer 6365105
Observera att sista ansökningsdag har passerat.