Ekonomiassistent inom kundreskontra för uppdrag i Bergshamra.

KFX HR-partner Skandinavien AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-02-25

Om tjänsten
Vi söker nu en ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra till ett välkänt företag i Bergshamra. Är du en driven och nyfiken person som har tidigare erfarenhet av liknande arbete och trivs bra med att arbeta på engelska? Då kanske detta är ett uppdrag för dig!

Om oss
KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra. Stolthet, omtanke och engagemang är våra värdeord. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 400 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.

Vid bemanningsuppdrag blir du anställd av KFX HR-partner, och det är därför viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är stolthet, omtanke samt engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du bland annat att arbeta med att:
• kontakta kunder via mail och telefon gällande obetalda fakturor
• skicka kontoutdrag och stämma av dessa med kundens leverantörsreskontra
• utreda oplacerade betalningar
• matcha kreditfakturor eller betalningar mot öppna fakturor
• samarbeta med andra avdelningar internt gällande utredningar av bestridda fakturor

Kvalifikationer
För denna roll söker vi dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundreskontra och har grundläggande kunskap om bokföring. Du skriver och talar flytande i såväl svenska som engelska. Företaget använder sig mycket utav engelsk kommunikation och det är därför viktigt att du känner dig bekväm med det. Du har även god datavana och erfarenhet från att arbeta i Excell.

Vi ser dig som en trevlig och positiv person som är strukturerad, driven och noggrann i ditt arbete. Du har en god kommunikativ förmåga och är inte rädd för att ta egna initiativ.

Övrig information
Den här tjänsten är ett bemanningsuppdrag på heltid i 6 månader med start omgående.

Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Har du några frågor eller funderingar gällande ovanstående är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lisa Hägglund på 08-663 99 00.

Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
KFX HR-partner Skandinavien AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4685".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143), http://www.kfx.se

Arbetsplats
KFX HR-partner Stockholm AB

Kontakt
Lisa Hägglund
lisa.hagglund@kfx.se

Jobbnummer
6382592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: