Ekonomiassistent

Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
2025-06-02


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Nässjö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-06-02

Dina arbetsuppgifter
Är du en strukturerad och noggrann person som trivs med att arbeta i ett högt tempo och ha flera processer i gång samtidigt? Då kan du vara den vi söker. Vi letar nu efter en engagerad ekonomiassistent till vår kund i Jönköpingsregionen med särskilt ansvar för att säkerställa att kundens leverantörsreskontra fungerar effektivt och korrekt!

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta brett inom leverantörsreskontran och hantera hela flödet - från att skanna och kontera fakturor till att följa upp betalningar och kommunicera med leverantörer. Du ansvarar för att alla inkommande fakturor behandlas korrekt, vilket innebär att du varje vecka hanterar en mängd fakturor. Arbetstoppen infaller i början av varje månad, och du kommer då att spela en avgörande roll i att hålla flödet smidigt. Utöver det följer du upp betalningsstatus vid påminnelser, hanterar avvikelser samt tar kontakt med leverantörer när det saknas information, till exempel ett inköpsordernummer eller rätt faktureringsadress.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra, och som trivs med både självständigt ansvar och samarbete i team. Du arbetar strukturerat, är lösningsorienterad och har ett öga för detaljer. Du har goda kunskaper i Excel och gärna erfarenhet av att arbeta i SAP eller liknande affärssystem. Om du dessutom är nyfiken på att utvecklas inom ekonomiområdet och bidra till effektivare processer, tror vi att du kommer trivas väldigt bra.

Detta är ett heltidsuppdrag som sträcker sig fram till 30 september, med goda möjligheter till förlängning. Start är så snart som möjligt. Initialt kommer du att arbeta på plats hos kunden, men efter en upplärningsperiod finns möjlighet till 2 dagars distansarbete per vecka.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Manager Sophia Malaki, sophia.malaki@randstad.se.

För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

att vara konsult
Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär.

om randstad professional
Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet.

Ansvarsområden
Hantera och säkerställa korrekt behandling av leverantörsfakturor.
Följa upp betalningar och kommunicera med leverantörer vid avvikelser eller saknad information.
Utföra kassapåläggning och matcha manuella in- och utbetalningar.
Förbereda betalningsfiler och skapa självfaktureringsunderlag.
Delta i månadsavstämningar och rapportering, inklusive GR/IR-avstämningar och rapporter i SAP.
Bidra till förbättringsprojekt med fokus på automatisering och avvikelsehantering.

Kvalifikationer
Har tidigare erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra.
Är noggrann, självgående och har god förmåga att planera och prioritera.
Har goda kunskaper i Excel och erfarenhet av affärssystem, gärna SAP.
Har en analytisk förmåga och ett öga för detaljer.
Trivs i en roll där du får ta ansvar och bidra till utveckling av rutiner och processer.

Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Hourly

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Jobbnummer
9370169

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: