Ekonomiassistent 75-100% på byggtillbehörsföretag

Bemanningsstyrkan AB / Ekonomiassistentjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan AB i Sigtuna, Upplands Väsby, Sollentuna, Järfälla, Täby eller i hela Sverige

Bemanningsstyrkan AB
Om Bemanningsstyrkan
Bemanningsstyrkan är ett nyetablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddesta Distribution.
Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.
Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.
Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.
Om uppdragsgivaren
Vårt sortimentet består idag av produktområdena verktyg och tillbehör för kakel, klinker, mur, puts, betong, sten, anläggning och golv.
Knutna till företaget finns bland annat två industridesigners som arbetar enligt ledorden innovation och kvalitet. Huvudkontor och lager återfinns i Rosersberg norr om Stockholm.

Publiceringsdatum
2010-04-15

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av följande:
• Hantering av in- och utbetalningar (Sverige och utland);
• Bokföring av in- och utbetalningar;
• Kontroll av kund- och leverantörsreskontra;
• Avregistrering/avprickning kund- och leverantörsfakturor;
• Hämtning av följesedel till leverantörsfakturor;
• Kontering av fakturor;
• Fakturering av dröjsmålsränta;
• Bokföring av kund-/leverantörsfakturajournaler;
• Påminnelsehantering mm kunder;
• Vara extern redovisningskonsult/revisor behjälplig i samband med bokslut etc.;
• Viss rapportering till ledning och kunder.
Du som söker ska ha dokumenterad och flerårig erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. Dessutom krävs att du har god datorvana innefattande office-paketet samt arbete i affärs-/lagerhanteringssystem. Vi arbetar i dagsläget i affärssystemet SPCS Administration 2000. Tidigare erfarenhet av detta system är meriterande men inget krav. Du bör slutligen behärska svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Då vår bransch är mansdominerad ser vi gärna kvinnliga sökande.
Arbetstider, lön m.m.
Tjänsten omfattar 75% med möjlighet till heltid. Tillträde omgående. Arbetstiden är 07.00-16.00 och vårt kontor är beläget i Rosersberg strax norr om Stockholm. Lönen är fast månadslön.

Profil
Vi söker dig som har ett utpräglat ordningssinne och har lätt för att lära. För att lyckas krävs det också att du trivs med att arbeta självständigt under ansvar, är initiativrik samt lyhörd.
Antagningar till denna tjänst sker löpande så skicka din ansökan snarast till info@bemanningsstyrkan.se (märk. EKASS0415)

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-05-14
Ange följande referens när du ansöker: 22
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Peder Jonsson, info@bemanningsstyrkan.se

Företag
Bemanningsstyrkan AB

Adress
Bemanningsstyrkan AB
Stålgatan 11A
19572 Rosersberg

Jobbnummer
624820

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemanningsstyrkan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemanningsstyrkan AB: