Ekonomiassistent

Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen i Solna

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna har någonting att erbjuda alla: boende, besökare och företagare.

Solna Stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit. Vi söker därför engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Solna till en än mer attraktiv stad för medborgare och besökare, vill du vara en av dem?

Publiceringsdatum
2012-05-07

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har arbetat som ekonomiassistent ett antal år och som är van att arbeta självständigt. Du ska ha erfarenhet av arbete i ekonomisystem, leverantörs- och kundreskontra. En merit är om du tidigare arbetat i Raindance.

Vi vässar våra krav på korrekt bokföring och fakturakontroll. Det är därför viktigt att du har god erfarenhet inom dessa områden.

Om tjänsten
Tjänsten ingår i Solna stads ekonomifunktion på Stadsledningsförvaltningen. Ekonomifunktionen har 9 medarbetare och ansvarar för den centrala ekonomistyrningen i Solna stad.

Du kommer att arbeta med

• fakturahantering
• avstämningar, rättelser
• systemstyrning i leverantörsreskontra
• underhåll av leverantörsreskontra
• leverantörskontroll
• uppdatering av kodsträng, attestregelverk och behörigheter
• registrering av bokföringsorder
• användarsupport, lösenordshantering
• uppdatering av manualer, rutinbeskrivningar
• viss systemförvaltning

Arbetet innebär arbete i vårt ekonomisystem Raindance.

Solna Stads leverantörsfakturor scannas av extern part vilket innebär att fakturainformation och tillhörande fakturabild läses in i EFH-systemet (Raindance leverantörsfakturaportal). Vi har även eHandel och tar emot svefakturor.

Kvalifikationer
• Du är gymnasieekonom med flera års erfarenhet av arbete i ekonomisystem
• Du ska ha erfarenhet av och kunskaper om bokföring och arkivering
• Du ska ha erfarenhet av leverantörsreskontra
• Du ska ha kunskaper om internkontroll och attestrutiner
• Du ska ha erfarenhet av avstämningsarbete
• Du har en mycket god förmåga att hålla ordning och reda
• Du ska kunna arbeta självständigt
• Då arbetet ställer höga krav på samarbete har du en välutvecklad kommunikations och samarbetsförmåga

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-10-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-21
Ange följande referens när du ansöker: A262900
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan Sjögren, 08-734 21 39, stefan.sjogren@solna.se

Företag
Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen

Adress
Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen
Stadshusgången 2
17186 Solna

Jobbnummer
1235558

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen: