Ekonomiassistent
Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen i Solna Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna har någonting att erbjuda alla: boende, besökare och företagare.
Solna Stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit. Vi söker därför engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Solna till en än mer attraktiv stad för medborgare och besökare, vill du vara en av dem?
Publiceringsdatum2012-05-07ArbetsuppgifterVi söker dig som har arbetat som ekonomiassistent ett antal år och som är van att arbeta självständigt. Du ska ha erfarenhet av arbete i ekonomisystem, leverantörs- och kundreskontra. En merit är om du tidigare arbetat i Raindance.
Vi vässar våra krav på korrekt bokföring och fakturakontroll. Det är därför viktigt att du har god erfarenhet inom dessa områden.
Om tjänstenTjänsten ingår i Solna stads ekonomifunktion på Stadsledningsförvaltningen. Ekonomifunktionen har 9 medarbetare och ansvarar för den centrala ekonomistyrningen i Solna stad.
Du kommer att arbeta med
• fakturahantering
• avstämningar, rättelser
• systemstyrning i leverantörsreskontra
• underhåll av leverantörsreskontra
• leverantörskontroll
• uppdatering av kodsträng, attestregelverk och behörigheter
• registrering av bokföringsorder
• användarsupport, lösenordshantering
• uppdatering av manualer, rutinbeskrivningar
• viss systemförvaltning
Arbetet innebär arbete i vårt ekonomisystem Raindance.
Solna Stads leverantörsfakturor scannas av extern part vilket innebär att fakturainformation och tillhörande fakturabild läses in i EFH-systemet (Raindance leverantörsfakturaportal). Vi har även eHandel och tar emot svefakturor.
Kvalifikationer• Du är gymnasieekonom med flera års erfarenhet av arbete i ekonomisystem
• Du ska ha erfarenhet av och kunskaper om bokföring och arkivering
• Du ska ha erfarenhet av leverantörsreskontra
• Du ska ha kunskaper om internkontroll och attestrutiner
• Du ska ha erfarenhet av avstämningsarbete
• Du har en mycket god förmåga att hålla ordning och reda
• Du ska kunna arbeta självständigt
• Då arbetet ställer höga krav på samarbete har du en välutvecklad kommunikations och samarbetsförmåga
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-10-01
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-21
Ange följande referens när du ansöker: A262900
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStefan Sjögren, 08-734 21 39,
stefan.sjogren@solna.seFöretagSolna Stad, Stadsledningsförvaltningen
AdressSolna Stad, Stadsledningsförvaltningen
Stadshusgången 2
17186 Solna
Jobbnummer 1235558
Observera att sista ansökningsdag har passerat.