Ekonomiansvarig till Björksund Förvaltnings AB, Tystberga
Experis / Ekonomiassistentjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Nyköping,
Oxelösund,
Flen,
Norrköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Björksund Förvaltnings AB verksamhet består av två delar, en fastighetsdel som äger och förvaltar ett tjugotal kommersiella fastigheter och hyresfastigheter i centrala Nyköping samt en gårdsnära del som innefattar skogsbruk, jordbruk genom arrendatorer, jakt och förvaltning av de många fastigheterna belägna på Björksunds marker. Vi planerar att växa framöver under kontrollerade former.
Gården är en av Södermanlands mest välbevarade herrgårdsmiljöer från tidigt 1700-tal. Till godset hör ca 4 800 ha mark samt vidsträckta skärgårdsområden.
Ägare till Björksund Förvaltnings AB och Björksund är familjen Mörner.
För mer info, se
www.bjorksund.com Är du beredd att ta klivet vidare i karriären, trivs du med att arbeta brett med ett övergripande ansvar för både bolagets ekonomi och administration?
Vi söker en ekonomi- och administrationsansvarig till en spännande tjänst hos Björksund Förvaltnings AB, strax utanför Nyköping. Här får du möjlighet att axla en ansvarsfull roll med varierat innehåll.
Som ekonomi- och administrationsansvarig kommer du att få vara delaktig i att initiera, utveckla och genomföra förbättringar för att höja effektiviteten och bidra till bolagets långsiktiga utveckling. Samtidigt ska du säkerställa att den dagliga verksamheten fungerar inom ekonomi och administration. Du kommer också att hantera systemfrågor och ansvara för tillämpning och utveckling av bolagets affärssystem och administration.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Löpande bokföring
* Avstämning och uppföljning av reskontror
* Upprättande av månads- och årsbokslut
* Betalningar
* Fakturering
* Lönehantering
* Moms och skatter
* Fastighetshantering inklusive kontrakt, avisering och betalningar
* Övrig administration
* Arbete med och för styrelsen
I rollen ingår även externa kontakter, bland annat med hyresgäster, myndigheter, revisorer och banker. Du rapporterar till VD.
Förbättringsprojekt
Vi har en mängd utvecklingsprojekt som du kommer att driva och genomföra parallellt med det löpande arbetet. Vår fastighetsstock har under det senaste året vuxit kraftigt och alla projekt syftar till att än bättre ta hand om våra nuvarande och framtida verksamheter inom Björksunds områden.
Kvalifikationer och erfarenhet
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har relevant arbetslivserfarenhet från redovisning och administration. Du är väl förtrogen med redovisnings- och bokslutsarbete. Du som söker denna roll är van att arbeta med Word, Excel och något affärssystem.
Publiceringsdatum2017-12-27Dina personliga egenskaperFör att trivas och lyckas i rollen söker vi dig med egenskaper som strukturerad, nyfiken och kommunikativ. Då arbetsuppgifterna är breda, bör du kunna ha mycket på gång samtidigt då du kommer att hantera dagligt ekonomiarbete i kombination med administration.
Du har god förmåga att tänka självständigt och du är inte rädd för att kastas in i nya situationer utan ser det som en del i den personliga utvecklingen.
Placeringsort: Björksund, Tystberga, cirka en halvtimme från Nyköping respektive Trosa
Kontaktperson för detta jobbI denna rekrytering samarbetar Björksund Förvaltnings AB med Experis. För frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke på antingen 070-377 54 27 eller
Då vi bearbetar ansökningarna löpande kan tjänsten tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-28
Ange följande referens när du ansöker: 36192
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Gutke
marie.gutke@se.experis.comFöretagExperis
AdressExperis
61131
61131 0480
KontorsadressSpelhagsvägen 15 Nyköping
Jobbnummer 3876697
Observera att sista ansökningsdag har passerat.