Ekonomiansvarig sökes till STS Sydhamnens Trailer Service AB

Experis Finance / Ekonomichefsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Helsingborg, Landskrona, Ängelholm, Båstad, Örkelljunga eller i hela Sverige

STS ingår i Translink koncernen och är verksamma inom service, underhåll av lastbilar, trailer och efterfordon. Vi har 16 verkstäder i Sverige som idag bemannas av ca 130 medarbetare och omsätter ca 160 miljoner. STS genomgår nu en expansiv fas och växer både organiskt samt genom förvärv.

Vi arbetar mot MAN och DAF som service- och garantiverkstäder. STS är ackrediterade av Swedac för släckning av tvåor samt för färdskrivare. Vi har en bra kundstock och arbetar med bland annat DHL, Schenker och Posten som stora kunder.

Publiceringsdatum
2012-06-26

Dina arbetsuppgifter
STS Sydhamnens Trailer Service AB söker en driven ekonomiansvarig med placering i Helsingborg.

I rollen som ekonomiansvarig ansvarar du för den ekonomiska styrningen samt rapportering mot ledning och ägare. Du är en nyckelperson som agerar rådgörande mot VD och övriga delar av verksamheten. I rollen förväntas du att aktivt bidra till verksamhetens utveckling där du håller samman och ansvarar för redovisningen inom STS samtliga verkstadsenheter. Du arbetsleder en kollega som assisterar i arbetet med den löpande redovisningen. Som ekonomiansvarig ingår du i ledningsgruppen och är direkt underställd VD men rapporterar till CFO i Translink koncernen.

I dina uppgifter ingår således rapportering, löpande redovisning, kund & leveransreskontra, avstämningar, skatt/moms, bokslut, årsredovisning samt lönehantering.

Vem är du?
Vi söker dig som är en erfaren ekonomiansvarig alternativt redovisningsansvarig, företrädesvis från ett tjänsteproducerande bolag. Du är noggrann och självgående med ett stort engagemang över avdelningsgränser samt kan argumentera för din sak. Du är utåtriktad, har lätt för att kommunicera och besitter en god samarbetsförmåga.

För att lyckas i rollen krävs det att du är flexibel, strukturerad och analytisk med ett proaktivt angreppssätt.

Du behärskar engelska i tal och skrift, har erfarenhet av att använda och även implementera ett större affärssystem samt har goda kunskaper i Excel.

Kontaktperson för detta jobb
Tycker du att det låter intressant? Ansök då med ett registrerat och uppdaterat CV genom att klicka på "Ansök" här nedan. Vi arbetar med ett löpande urval vilket innebär att vi gärna ser din ansökan snarast. Vill du ha ytterligare information så kan du kontakta Alexander Alvén på Experis, telefon 042-37 16 07.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexander Alvén, +46 42 371607

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1281190

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: