Ekonomiansvarig sökes till STS Sydhamnens Trailer Service AB
Experis Finance / Ekonomichefsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance i Helsingborg,
Landskrona,
Ängelholm,
Båstad,
Örkelljunga eller i
hela Sverige STS ingår i Translink koncernen och är verksamma inom service, underhåll av lastbilar, trailer och efterfordon. Vi har 16 verkstäder i Sverige som idag bemannas av ca 130 medarbetare och omsätter ca 160 miljoner. STS genomgår nu en expansiv fas och växer både organiskt samt genom förvärv.
Vi arbetar mot MAN och DAF som service- och garantiverkstäder. STS är ackrediterade av Swedac för släckning av tvåor samt för färdskrivare. Vi har en bra kundstock och arbetar med bland annat DHL, Schenker och Posten som stora kunder.
Publiceringsdatum2012-06-26Dina arbetsuppgifterSTS Sydhamnens Trailer Service AB söker en driven ekonomiansvarig med placering i Helsingborg.
I rollen som ekonomiansvarig ansvarar du för den ekonomiska styrningen samt rapportering mot ledning och ägare. Du är en nyckelperson som agerar rådgörande mot VD och övriga delar av verksamheten. I rollen förväntas du att aktivt bidra till verksamhetens utveckling där du håller samman och ansvarar för redovisningen inom STS samtliga verkstadsenheter. Du arbetsleder en kollega som assisterar i arbetet med den löpande redovisningen. Som ekonomiansvarig ingår du i ledningsgruppen och är direkt underställd VD men rapporterar till CFO i Translink koncernen.
I dina uppgifter ingår således rapportering, löpande redovisning, kund & leveransreskontra, avstämningar, skatt/moms, bokslut, årsredovisning samt lönehantering.
Vem är du?
Vi söker dig som är en erfaren ekonomiansvarig alternativt redovisningsansvarig, företrädesvis från ett tjänsteproducerande bolag. Du är noggrann och självgående med ett stort engagemang över avdelningsgränser samt kan argumentera för din sak. Du är utåtriktad, har lätt för att kommunicera och besitter en god samarbetsförmåga.
För att lyckas i rollen krävs det att du är flexibel, strukturerad och analytisk med ett proaktivt angreppssätt.
Du behärskar engelska i tal och skrift, har erfarenhet av att använda och även implementera ett större affärssystem samt har goda kunskaper i Excel.
Kontaktperson för detta jobbTycker du att det låter intressant? Ansök då med ett registrerat och uppdaterat CV genom att klicka på "Ansök" här nedan. Vi arbetar med ett löpande urval vilket innebär att vi gärna ser din ansökan snarast. Vill du ha ytterligare information så kan du kontakta Alexander Alvén på Experis, telefon 042-37 16 07.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-07-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexander Alvén, +46 42 371607
FöretagExperis Finance
AdressExperis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1281190
Observera att sista ansökningsdag har passerat.