Ekonomiansvarig (halvtid)

Chinsay AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Chinsay AB i Stockholm, Danderyd eller i hela Sverige

CHINSAY AB started in 2000 and is the leading software provider to the ship-chartering industry with the ultimate goal of bringing standardization to all transactions in the shipping industry. With the acclaimed Chinsay Recap Manager; an integral operational tool for corporations, their brokers and counterparties and with customers such as Cargill, Koch Inc and BHPBilliton and all major ship broking houses already signed up, Chinsay is well on its way. The main objective of the Chinsay Recap Manager is to standardize and streamline the ship-chartering contractual relationships and by doing so improve customers corporate governance and cost control. The company is backed by a highly committed board with significant experience from both the shipping and software industry.

Chinsay växer och söker nu en ekonomiansvarig på halvtid (endast tillsvidareanställning) som ska ansvara för företagets ekonomifunktion inklusive bokföring och redovisning, något som idag utförs av en erfaren konsult.

Chinsay är ett litet men expansivt företag och som ekonomiansvarig kommer du, förutom att få vara en del av ett glatt team, få erfarenhet av och ansvar för alla delar inom finans i företaget. Det innebär också att du är med och bygger upp ekonomifunktionen allteftersom behoven ökar.

Dina uppgifter kommer inkludera:
• Löpande bokföring och redovisning
• Lönehantering för de åtta anställda
• Kund- och leverantörsreskontra
• Fakturauppföljning gentemot stora internationella företag
• Valutahantering och internationella betalningar
• Månadsbokslut, momsdeklarationer, avstämningar och rapportering
• Årsbokslut, deklaration och kontrolluppgifter
• m.m.

Uppdraget förväntas från början kunna utföras på 20 h per vecka. Timmarna är mycket flexibla och ett schema kan skräddarsys för att passa individen men ska utföras på Chinsays kontor på Östermalm i Stockholm.

Vi tror att du har utfört arbetsuppgifterna ovan tidigare, antingen som ansvarig eller som assistent. Du är redo att ta ansvar i en miljö där du är experten och själv får finna svar på de frågor du har. Vår konsult kommer dock givetvis att kunna gå igenom nuvarande system och process som en del av överlämningen.

Du arbetar strukturerat och har mycket god ordning på både dokument och siffror. Du är positiv, talar flytande engelska och har goda kunskaper i Microsoft office. Erfarenhet av bokföringsprogrammet Visma SPCS Administration 1000 och Visma SPCS Lön 600 är meriterande.

Tillträde per omgående. Marknadsmässig lön.

Ansökningar
Verkar det intressant? Maila då gärna din ansökan och CV till Erika Butterworth ( Erika@chinsay.com ), vi bearbetar inkomna ansökningar löpande, dock senast den 17:e februari.

Publiceringsdatum
2012-01-25

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: erika@chinsay.com

Kontakt
erika butterworth, Business development, 08-6611420 (Växel), erika@chinsay.com

Företag
CHINSAY AB

Adress
CHINSAY AB
RIDDARGATAN 23
11457 STOCKHOLM

Kontorsadress
RIDDARGATAN 23
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6111420
E-postadress: erika@chinsay.com

Jobbnummer
1138639

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Chinsay AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Chinsay AB: