Ekonomiadminstratör

Acceptus AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2024-08-20


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Acceptus AB i Stockholm, Uppsala, Malmö eller i hela Sverige

Har du en utbildning inom ekonomi samtnågra års erfarenhet som ekonomiadministratör med arbetsuppgifter sombokföring av fakturor, löneunderlag, skatt- och momsredovisningoch månadsredovisning?Är du noggrann, strukturerad och har en känsla för detaljer?Acceptus söker nu en ekonomiadministratör på deltidtill vårt kontor i Stockholm.
DIN VARDAG
Som ekonomiadministratör kommer du att fungera som ett stöd till våra enheter gällande administration kringekonomi. Varje enhet ansvarar själv för skapande och utskick av fakturor till kunder samt betalningsuppföljningdär du kommer att bokföra kundfakturorna. Du ansvarar även för att bokföra inkommande fakturor efter det att enheterna attesterat fakturorna. Som ekonomiadministratör hanterar dumånadsredovisningen där du vid varje månadsslut säkerhetsställer att alla kostnader och intäkter finns bokförda rätt vid varje enhet, samt fördelat de interna OH kostnaderna.
Exempel på arbetsuppgifter/ ansvarsområden
Bokföra kundfakturor.
Bokföra leverantörsfakturor.
Skapa utbetalningsfiler ur ekonomisystemet och ladda upp filerna på SEBså att dessa kan hanteras av behörig person.
Bokföra löneunderlag från extern löneleverantör.
Moms- och skatt-redovisning på Skatteverkets sida.

VEM ÄR DU?
Du har minst en gymnasial utbildning inom ekonomi.Du har några års erfarenhet som ekonomiadministratör där du hanteratbokföring av kund- och leverantörsfakturor, löneunderlag, hantering av moms- och skatt-redovisningsamt månadsredovisning.
För att lyckas i den här rollen ser vi att du är strukturerad, noggrann och har en känsla för detaljer.Du har god förståelse och intresse för ekonomiprocesser.Du är en fena på administration och är därmedvan att hantera olika ekonomisystem samt Officepaketet.Vidare är du en självgående och flexibel person.
MER INFORMATION
Detta är en tillsvidareanställning på 75 %med en inledande provanställning om 6 månader. Vi tillämpar löpande urval i rekryteringsprocessen. För mer information kontakta ansvarig rekryterare Hanna Westerlind på 073-358 5616 eller hanna.westerlind@acceptus.se.
OM ACCEPTUS
Acceptus grundades 2001, har huvudkontor centralti Stockholm på Barnhusgatan 22och har idag 25 medarbetare. Vi erbjuder möjlighet till hemarbete när arbetet tillåter.Acceptus erbjuder behovsstyrt ledningsstöd samt digitala vårdtjänster och arbetar för att förenkla vardagen i vårdrelaterade verksamheter inom hälsa, vård och omsorg. Här får du vara en del av en stabil organisation med ett närvarande ledarskap och hjälpsamma kollegor. Kulturen är familjär med stor grad av transparens. Acceptus månar om sina medarbetare och värdesätter professionell utveckling, exempelvis genom kompetensutvecklingsplaner, interna utbildningar och mentorskap.
Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Acceptus AB (org.nr 556671-5818), https://acceptus.se

Arbetsplats
Acceptus

Kontakt
Hanna Westerlind
hanna.westerlind@acceptus.se

Jobbnummer
8851808


Prenumerera på jobb från Acceptus AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Acceptus AB: