Ekonomiadministratörer som söker utmaningar

Sveriges Domstolar, Domstolsverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Domstolsverket i Jönköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 285 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.

Ekonomiavdelningen ansvarar för Sveriges Domstolars finansering, budgetering och redovisning. Avdelningen svarar vidare för uppföljning, analys och prognostisering av Sveriges Domstolars ekonomi och verksamhet. Avdelningen ska också ta fram verktyg för domstolarna som stöd i deras planering och uppföljning av verksamheten och ekonomin.

Ekonomiavdelningen står inför en spännande omorganisation. Från och med den 1 september flyttas ansvaret för fakturahanteringen över till en ny enhet på ekonomiavdelningen. Därför söker vi nu tre ekonomiadministratörer.

Publiceringsdatum
2013-07-08

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiadministratör arbetar du framförallt att med löpande redovisning. I arbetsuppgifterna ingår att kontera, bokföra, betala och distribuera samtliga leverantörsfakturor inom Sveriges Domstolar. Du ansvarar också för att ta fram, läsa in och sända betalfiler. Andra uppgifter är löpande bokföring och avstämning av huvudbokskonton.
Då du är med i att bygga upp den nya enheten kommer även andra arbetsuppgifter, på sikt att också bli aktuella såsom anläggningsredovisning och kundfakturering.
Den nya enheten kommer också att vara första linjens support i ekonomiadministrativa frågor.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning med ekonomiinriktning. Har du någon form av påbyggnadsutbildning inom ekonomi och redovisning är det en fördel. Du har erfarenhet, god kunskap och förmåga att utföra ekonomiadministrativt arbete, gärna från offentlig förvaltning eller en större organisation, samt goda erfarenheter från ett större ekonomisystem och då gärna från Agresso.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vi ska trivas tillsammans och samarbeta effektivt, så vill vi att du är en positiv och ansvarstagande person som är flexibel, prestigelös och gärna hjälper till där det behövs. Som person är du noggrann, strukturerad, effektiv och har god sifferförståelse samt har lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du prioriterar och levererar inom uppgjorda tidsramar. Det är även viktigt att du har en förmåga att arbeta utåtriktat och kommunikativt samt att du är serviceinriktad då du i din roll har kontakter både internt inom Sveriges Domstolar men också externt med våra samarbetspartners. Du tycker även att det är viktigt att tillföra en god stämning bland dina kollegor.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-12
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: 1502-2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Klahr, Tf enhetschef

Facklig kontakt
Henrik Rosell, ST 036-15 53 77
Pia Kopp, Jusek 036 - 15 53 86

Företag
Sveriges Domstolar, Domstolsverket

Adress
Sveriges Domstolar, Domstolsverket
55181 Jönköping

Jobbnummer
1602375

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar, Domstolsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar, Domstolsverket: