Ekonomiadministratör sommarvikarie
Soltak AB / Ekonomiassistentjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Soltak AB i Kungälv SOLTAK AB
Samarbete för effektivare tjänster
SOLTAK ägs av fyra kommuner, Kungälv, Stenungsund, Lilla Edet och Tjörn. För att samordna och effektivisera deras stödtjänster levererar SOLTAK tjänsterna ekonomiadministration, löneadministration och IT-drift och support.
Vi levererar professionella tjänster till våra kunder. Kommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.
De ord vi vill förknippa med SOLTAK är engagemang, kompetens och tillsammans.
SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.
Som Ekonomiadministratör ingår du i affärsområde Ekonomi med 14 medarbetare och gruppchef som tillsammans arbetar med ekonomiadministration för våra ägarkommuner samt en handfull kommunala bolag och förbund.
Vi söker nu en sommarvikarie på heltid som vill stötta upp i vår ekonomifunktion med inriktning på leverantörsreskontra under veckorna 24-34.
Publiceringsdatum2023-04-12ArbetsuppgifterSom vikarie hos oss kommer du i huvudsak att arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter i vår leverantörsreskontra. Du stöttar upp ordinarie personal där du bland annat tar hand om inkommande fakturor, registrerar nya leverantörer, hantering av påminnelser/ inkasso samt registrering av manuella utbetalningar. Du kommer även att vara behjälplig i att svara på diverse frågor i vårt ärendehanteringssystem samt svara på frågor via inkommande samtal. Vi arbetar i affärssystemet Unit4 ERP.
Resten av Ekonomiteamet arbetar inom kundreskontra och kassa / dagbokföring samt systemförvaltning för Unit4 ERP.
Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor internt på SOLTAK AB, medarbetare/chefer i kundkommunerna och externa aktörer.
Vi är ett gott och starkt team som kompletterar varandra och arbetar tillsammans, med engagemang och hög servicegrad.
KvalifikationerVi söker dig som har en pågående eller avslutad utbildning i ekonomi på eftergymnasial nivå och som vill jobba under sommarlovet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för den här rollen. För oss betyder det att du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande i ditt arbetssätt. Du är serviceinriktad och tycker om löpande kundkontakt. Arbetet kräver ett utåtriktat och positivt förhållningssätt där du har god kommunikationsförmåga i svenska, både muntligt och skriftligt. Du arbetar bra tillsammans med andra men har också ett eget driv där du lär dig fort och kan ta egna initiativ för att komma vidare med arbetsuppgifterna. Du behöver ha god datorvana där vi gärna ser att du har ett allmänt intresse för IT och lätt för att ta till dig nya system.
För rätt person finns goda möjligheter till återkommande sommarjobb och timanställning vid behov.
ÖVRIGT
Om du kommer att vara bortrest eller inte har möjlighet att jobba någon viss vecka under sommaren, vänligen specificera det i din ansökan.
Arbetstiderna är kl 8-16.30 med möjlighet till flextid.
Vi är placerade i Kungälv och det är smidigt att ta sig till kontoret med kollektivtrafik från tex Göteborg. Parkering finns i anslutning till arbetsplatsen.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så registrera din ansökan redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1215983".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Soltak AB (org.nr 556939-1187)
Kontakt Gruppchef Ekonomi
Jeanette Morin
jeanette.morin@soltakab.se Jobbnummer 7649342
Observera att sista ansökningsdag har passerat.