Ekonomi-& Inköpsadministör

Neopost Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Neopost Sverige AB i Solna, Stockholm, Norrköping, Sundsvall, Göteborg eller i hela Sverige

Är du organiserad och strukturerad, brinner du för administration, att ge service och har minst 2 års erfarenhet av ekonomi administration och inköp? Är du dessutom en service-minded team-spelare som trivs i en självständig roll? Då har vi ett utvecklande uppdrag för dig på ett väletablerat företag i Solna. Din roll delas in i tre områden: ekonomiadministration, inköp och orderhandläggning.

Ansvarsområden:
Du kommer att arbeta med många varierande uppgifter inom ekonomi och logistik samtidigt. De flesta arbetsuppgifterna får du delegerade till dig men i hög utsträckning driver du ditt egna arbete. Din roll innebär administrativt stöd till chefer och medarbetare inom organisationen samt ha kontakt med kunder och leverantörer:

Kund-& Leverantörsreskontra
Back-up för andra generella ekonomiuppgifter
Inköp, du får ansvar för ett antal leverantörer och beställer efter order samt löpande
Avstämning av fakturor
Orderhandläggning
Samt andra av chef delegerade arbetsuppgifter

Publiceringsdatum
2016-02-29

Profil
Som person är du en energispridare med "service ut i fingerspetsarna". Du trivs med eget ansvar, du är lösningsorienterad och har förmågan att driva uppgifter framåt och nå avslut.

Du är noggrann och strukturerad samt flexibel och öppen för förändringar. Du har både lätt för att samarbeta med andra och för att arbeta självständigt där du planerar och organiserar ditt arbete. Du har en mycket god social och kommunikativ förmåga, vilket behövs i dina dagliga kontakter såväl internt som externt. Det ställs krav på att du är självgående, identifierar vad som behöver göras och att du tar ansvar för genomförande för uppgifter.

Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och som en universitetsexamen inom ekonomi och logistik alternativt eftergymnasial yrkesutbildning.Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MS Office, samt av affärssystem och har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Vi erbjuder:
Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande tjänst i ett stort och väletablerat bolag. Tjänsten avser heltid med start omgående.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Chief Accountant, Tamara Ayoub; 076-175 01 33 eller Sales Administration Manager/Purchaser Åsa Aronsson; 076-309 25 27. Har du frågor om Neopost är du välkommen att kontakta HR Generalist Hjalmar Frisell Lindberg; 070-991 96 90.

Vänligen skicka din ansökan/CV märkt ?Ekonomi- & Inköpsadministratör? så snart som möjligt till career@neopost.se och allra senast den 7 mars. Vi kallar löpande till intervjuer.

Välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: h.frisell@neopost.se

Företag
Neopost Sverige AB

Adress
Neopost Sverige AB
Box 1126
17122 SOLNA

Kontorsadress
Röntgenvägen 2
SOLNA

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-445 97 80
E-postadress: info@neopost.se

Jobbnummer
2696915

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Neopost Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Neopost Sverige AB: