Ekonomi/Kontorsadministration i internationell miljö
EON Development / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos EON Development i Göteborg Du kommer att
• arbeta med den ekonomiska redovisningen men även allt annat som behövs för att driva ett företag
• stötta och assistera VD i arbete som handlar mycket om internationella relationer
• ha många kontakter internt såväl som externt/internationellt
I arbetsuppgifterna ingår bl a
• Ansvara för löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, fakturering, bokslut mm
• Hantering av löner, moms, skatter och arbetsgivaravgifter
• Budget och kostnadsberäkningar
• Kontakt med revisorer vid bokslut, assistans vid upprättande av bokslut
• Månatliga avstämningar
• Sammanställa timredovisning
• Administration av avtal
• HR-administration
• Intern administration kring våra affärer, t ex offertarbete, leveranser etc.
• Avlasta VD med företagsadministration
• Inköp av kontorsmaterial, kaffe osv.
• Arrangera möten och konferenser, delta i planering och genomförande av kundarrangemang,
• Utveckla smidiga administrativa rutiner
• Representera/företräda kontoret internt och externt
• Se till att den dagliga driften av kontoret fungerar
Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan, utan skicka den redan idag. Varmt välkommen!
Tillträde: Juli/Augusti
Skicka din ansökan med CV till
nils@eonreality.comOm du har frågor kring tjänsten, skicka epost till
nils@eonreality.comRedo för drömjobbet? Trivs du med en självständig och varierande tjänst där du får ta mycket eget ansvar? Som ansvarig för ekonomi, kontors- och företagsadministration på EON Development kommer du att vara den administrative spindeln i nätet för företaget. Du kommer till ett litet men flexibelt kontor med drygt 10 medarbetare och du rapporterar till VD.
Då vi är ett litet företag innebär det att det blir en mångfald av arbetsuppgifter där fokus ligger på ekonomi och kontorsadministration. Du kommer att arbeta mycket nära VD och avlasta honom med många arbetsuppgifter. För att lyckas i denna roll krävs det att du är en van och duktig organisatör som tycker om att arbeta i ett högt tempo. Du bör ha ett starkt inre driv och vara duktig på att skapa och bibehålla relationer. Du är positiv, prestigelös och serviceminded och vill alltid prestera ditt yttersta. Du ser till att få saker genomförda och har en stark egen drivkraft kompletterad med ett stort engagemang.
Publiceringsdatum2017-04-10Kvalifikationer• Eftergymnasial utbildning (YH, civilekonom eller liknande).
• Minst två års dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Goda kunskaper i Excel
• Mycket korrespondens i arbetet sker på engelska. Därför är det viktigt att du behärskar engelska på ett ledigt sätt.
EON Development AB utvecklar programvara för Virtual Reality och Augmented Reality. Genom våra produkter kan man enkelt bygga avancerade VR och AR applikationer för bl a produktkonfigurering, arkitektur och träning/utbildning. Vårt moderbolag, EON Reality, Inc., finns i USA och vi har även kontor bl a i Singapore, Manchester och Laval. Våra kunder befinner sig i hela världen. På göteborgskontoret är vi ett glatt gäng som utvecklar programvaran.
Varaktighet, arbetstid
Tjänstgöringsgrad kan vara mellan 70 - 100%
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-31
KontaktNils Andersson
nils@eonreality.comFöretagEON Development
AdressEON Development
Datavägen 10C
43632 ASKIM
KontorsadressDatavägen 10 C
Jobbnummer 3431460
Observera att sista ansökningsdag har passerat.