Ekonomi/Kontorsadministration i internationell miljö

EON Development / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos EON Development i Göteborg

Du kommer att
• arbeta med den ekonomiska redovisningen men även allt annat som behövs för att driva ett företag
• stötta och assistera VD i arbete som handlar mycket om internationella relationer
• ha många kontakter internt såväl som externt/internationellt

I arbetsuppgifterna ingår bl a
• Ansvara för löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, fakturering, bokslut mm
• Hantering av löner, moms, skatter och arbetsgivaravgifter
• Budget och kostnadsberäkningar
• Kontakt med revisorer vid bokslut, assistans vid upprättande av bokslut
• Månatliga avstämningar
• Sammanställa timredovisning
• Administration av avtal
• HR-administration
• Intern administration kring våra affärer, t ex offertarbete, leveranser etc.
• Avlasta VD med företagsadministration
• Inköp av kontorsmaterial, kaffe osv.
• Arrangera möten och konferenser, delta i planering och genomförande av kundarrangemang,
• Utveckla smidiga administrativa rutiner
• Representera/företräda kontoret internt och externt
• Se till att den dagliga driften av kontoret fungerar

Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan, utan skicka den redan idag. Varmt välkommen!

Tillträde: Juli/Augusti

Skicka din ansökan med CV till nils@eonreality.com

Om du har frågor kring tjänsten, skicka epost till nils@eonreality.com

Redo för drömjobbet? Trivs du med en självständig och varierande tjänst där du får ta mycket eget ansvar? Som ansvarig för ekonomi, kontors- och företagsadministration på EON Development kommer du att vara den administrative spindeln i nätet för företaget. Du kommer till ett litet men flexibelt kontor med drygt 10 medarbetare och du rapporterar till VD.

Då vi är ett litet företag innebär det att det blir en mångfald av arbetsuppgifter där fokus ligger på ekonomi och kontorsadministration. Du kommer att arbeta mycket nära VD och avlasta honom med många arbetsuppgifter. För att lyckas i denna roll krävs det att du är en van och duktig organisatör som tycker om att arbeta i ett högt tempo. Du bör ha ett starkt inre driv och vara duktig på att skapa och bibehålla relationer. Du är positiv, prestigelös och serviceminded och vill alltid prestera ditt yttersta. Du ser till att få saker genomförda och har en stark egen drivkraft kompletterad med ett stort engagemang.

Publiceringsdatum
2017-04-10

Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning (YH, civilekonom eller liknande).
• Minst två års dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Goda kunskaper i Excel
• Mycket korrespondens i arbetet sker på engelska. Därför är det viktigt att du behärskar engelska på ett ledigt sätt.

EON Development AB utvecklar programvara för Virtual Reality och Augmented Reality. Genom våra produkter kan man enkelt bygga avancerade VR och AR applikationer för bl a produktkonfigurering, arkitektur och träning/utbildning. Vårt moderbolag, EON Reality, Inc., finns i USA och vi har även kontor bl a i Singapore, Manchester och Laval. Våra kunder befinner sig i hela världen. På göteborgskontoret är vi ett glatt gäng som utvecklar programvaran.

Varaktighet, arbetstid
Tjänstgöringsgrad kan vara mellan 70 - 100%

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-31

Kontakt
Nils Andersson nils@eonreality.com

Företag
EON Development

Adress
EON Development
Datavägen 10C
43632 ASKIM

Kontorsadress
Datavägen 10 C

Jobbnummer
3431460

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från EON Development

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos EON Development: