Ekonom till Office Management Facility Services
Mybw Office Management AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
2023-08-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom till Office Management Facility Services" (publicerad 2023-09-21) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mybw Office Management AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Uppsala eller i
hela Sverige Office Management har under 30 år skapat förutsättningar för att utveckla framtidens arbetsplats. I maj i år avknoppades den framgångsrika Facility Management-delen till ett självständigt bolag med nya ägare. Office Management Facility Services är marknadsledande inom facility management mot små- och medelstora företag i Sverige. Inför denna spännande fas i bolagets utveckling söker vi därför en ekonom till vårt team i Stockholm!
Vi erbjuder en unik möjlighet att vara med i ett tidigt skede i bolagets nya inriktning och att tillsammans bygga upp ekonomiavdelningen. En avdelning som ansvarar för leverantörs- och kundreskontra, redovisning, controlling, koncernredovisning, cash management, rapportering och skatt.
För närvarande ligger redovisningen hos en extern part men kommer att tas in-house under hösten 2023. Detta innebär att du kommer att vara involverad i ett brett spektrum av arbetsuppgifter - både högt och lågt - löpande samt projektbaserat. Du kommer att vara med att bidra till uppbyggnad av ekonomifunktionen genom att förbättra processer, utveckla rutiner samt skapa framtidssäkrade strukturer. Rollen är omväxlande och utvecklande med möjlighet att både bredda och fördjupa din kompetens inom ekonomi. Vi erbjuder en kompetensresa mot mer komplex redovisning och koncernredovisning.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Löpande redovisning
• Upprättande av månads-, kvartals- och årsbokslut
• Aktivt bidra och koordinera årlig revision
• Kontakt med koncernbolag
• Aktivt arbete med uppföljning/analys av kostnader och intäkter
• Finansiell planering; budget och prognosarbete
• Cash management och betalningar
• Sammanställa underlag för koncernkonsolidering
• Rapportering både extern och intern.
Detta är en arbetsplats som erbjuder dig möjligheten att påverka såväl din egen som företagets fortsatta framgång och utveckling. I rollen rapporterar du till CFO och arbetar på huvudkontoret som ligger i moderna lokaler i Solna.
Vi tror att du:
• Trivs med att verka i en föränderlig miljö och har en erfarenhet från tidigare redovisningsarbete helst inom en koncern med dotterbolag.
• Är ansvarsfull, tycker om att arbeta hands-on samt har intresse av att förbättra processer.
• Är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten, samtidigt som du har "attention to detail" i allt du gör. Som person är du ambitiös, engagerad i arbetet, och har en vilja att utvecklas som ekonom.
Vi är miljöorienterade både när det kommer till naturen och våra anställdas arbetsmiljö, vilket bland annat bevisas genom flertalet miljöcertifieringar och höga Great Place to Work-betyg flera år i rad. Vi arbetar utifrån en modern arbetsplats som erbjuder hybridmöjligheter där bland annat tjänstebil, förmånliga rikslunchkort, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme ingår.
Ort: Stockholm
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Lön: Fast månadslön
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Ps. Nyfiken på att veta ännu mer? På följande länk finner du än mer info om vår vision, vårt arbetssätt & våra tjänster:
https://www.officemanagement.se/facility-management/ Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mybw Office Management AB (org.nr 559058-8207),
http://www.officemanagement.se Arbetsplats Office Management bemanning och rekrytering
Kontakt Mathias Eriksson
mathias.eriksson@officemanagement.se Jobbnummer 8027900
Observera att sista ansökningsdag har passerat.