Ekonom & Kundsupport
Jerrie AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Ekonom & Kundsupport till Price & Pierce Sverige
Price & Pierce Sverige är en del av Price & Pierce OY och tillhör en internationell koncern som bildats av Japan Pulp & Paper och Gould Paper Corporation. Tillsammans utgör dessa företag den största oberoende distributören av papper och pappersmassa i världen. Price & Pierce Sverige är en del av koncernens ambition att skapa en livskraftig och långsiktig affärsverksamhet på marknaderna i länderna söder om Sahara och i Sydafrika. Afrika är en av de snabbast växande marknaderna i världen vad gäller papper och förpackningar.
Price & Pierce Sverige har sitt huvudkontor i Göteborg med 10 anställda. Verksamheten startades i oktober 2012 och har nu behov av att utöka sin personalstyrka genom att rekrytera in en kollega som arbetar 50 % med kundsupport och 50 % med ekonomi.
Rollen som ekonom/kundsupport är en ny funktion i bolaget. Som ny kollega får du möjlighet att vara med att påverka att bygga upp rutiner för tjänsten. Företagskulturen inom Price & Pierce präglas av professionalism, högt arbetstempo och stor ambition att ge god service till kunder och leverantörer.
50 % av tjänsten innebär att vara ekonomi- och administrativt stöd till VD. Du ansvarar för dialogen med bokförings-/revisionsbolag i ekonomi- och lönefrågor och förser dem med lönefiler för utbetalning. Du avlastar VD genom att vara behjälplig med underlag vid månadsbokslut, du tar fram ekonomiska rapporter och underlag som ska sammanställas och skickas till moderbolaget i Finland. Du sammanställer internbokslut och avstämningar och säkerställer att affärssystem och bokföringssystem är i balans. Du arbetar med budgetavstämningar och prognoser, med hjälp av information från säljavdelningen. Vidare arbetar du med att sammanställa diverse försäljningsstatistik.
50 % av tjänsten arbetar du med kundsupport mot säljarna. Du hjälper säljarna att skriva och färdigställa order för leverans som du förmedlar till leverantör och kund. Du ansvarar för koordinering av ordererkännande samt bokning av frakter. Du skickar orderbekräftelser. Du sköter leveransbevakning och följer upp att alla kontraktspartner följer sina respektive åtagande. Du har löpande kund och leverantörskontakt.
För att lyckas i rollen så behöver du några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, med fördel från ett handelshus. Du får gärna ha erfarenhet från bank och då deras tradefinanceavdelning. Ett stort plus är om du har erfarenhet av incoterms. Du behöver ha god erfarenhet av kund- och leverantörskontakter. Du behöver behärska engelska i tal och skrift. Franska är ett plus.
Som person måste du vara trygg i dig själv. Du behöver vara noggrann, strukturerad och detaljfokuserad. Du behöver ha en väl utvecklad känsla för kvalitet, att alltid vilja leverera bästa möjliga service både internt och externt. Du behöver ha skinn på näsan, vara självständig och duktig på att bygga förtroende. Det är viktigt att du trivs i en verksamhet som genomsyras av laganda där alla tar stort ansvar för sin insats.
Välkommen med din ansökan på
www.jerrie.se senast söndag 11 januari. För ytterligare information kontakta Martin Dahlberg, 0763-17 07 41.
Publiceringsdatum2014-12-11Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-11
KontaktMartin Dahlberg, Rekryteringskonsult 076-3170741
martin.dahlberg@jerrie.seFöretagJERRIE AB
AdressJERRIE AB
ODINSGATAN 9 VÅN 4
41103 GÖTEBORG
KontorsadressODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG
Visa på karta
Jobbnummer 2098195
Observera att sista ansökningsdag har passerat.