Ekonom med roll som administratör & koordinator på IS/IT-enheten
Mora kommun, Kommunledningskontoret / Ekonomiassistentjobb / Mora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Mora,
Orsa,
Rättvik,
Älvdalen,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mora kommun, Kommunledningskontoret i Mora Mora i hjärtat av Dalarna! Vid Siljan finns norra Dalarnas centrum för näringsliv, handel, administration och infrastruktur. Morabygden ligger inbäddad mellan Siljans glittrande vatten och blånande berg. Här är det säsong året om tack vare årstiderna, stort utbud av sevärdheter och bra service.
Mora kommun leder arbetet med regionens utveckling och vi har ett flertal processer igång för att flytta fram Moras redan starka position. Kommunen har cirka 1800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.
Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare.
Välkommen med din ansökan till oss!
Publiceringsdatum2012-10-26ArbetsuppgifterIS/IT-enheten är en kommungemensam enhet för Mora, Orsa och Älvdalen. Enheten är inne i ett utvecklingsarbete som syftar till att skapa en modern tjänsteleverarande organisation med tydlighet, kvalitet och stabilitet. Enhetens anda präglas av engagemang, delaktighet, vilja och arbetsglädje. Den politiska samordningen mellan kommunerna är organiserad i en gemensam servicenämnd för IS/IT.
Enhetens uppdrag
IS/IT-enheten ansvarar för att stödja utvecklingen av IS/IT i Mora, Orsa och Älvdalens kommuner. Enhetens huvudsakliga uppgifter:
• Strategi för, och styrning av, utvecklingen av verksamhet som bedrivs med stöd av IS/IT
• Projektledning av IT-relaterade projekt
• Styrning och samordning av systemförvaltning
• IS/IT-drift
• IT-säkerhet
Ekonom med roll som administratör & koordinator
IS/IT söker en driven och koordinerande administratör med intresse och kunskap inom ekonomi. En administratör och koordinator som kan leverera stöd och hjälp till kommunernas verksamheter och bolag inom ekonomiområdet för de tjänster som IS/IT-enheten levererar.
IS/IT-enheten har precis flyttat in i nya lokaler där Du som administratör/koordinator kommer verka i tät dialog med driftchef, IT-säkerhetsansvarig, IT-arkitekt, projektkoordinator och IS/IT-chef. Vi söker dig som har engagemang, driv och gillar högt tempo.
Arbetsuppgifter i stort
Som administratör/koordinator ansvarar Du för att samordna och utveckla den ekonomiska uppföljningen på IS/IT-enheten med stöd av ekonomienheten. Du är kundansvarig för IS/IT-enhetens tjänstekatalog, vilket innebär att följa upp och kvalitetsäkra faktureringen inom området samt tillhörande budgetarbete. Du är administrativt ansvarig för IS/IT-enhetens tjänstekatalog vilket innebär att utveckla rutiner, debitera, följa upp, sammanställa och kvalitetssäkra. Ansvaret innebär också att vara support i administrativa frågor kring tjänstekatalogen för förvaltningar och enheter. I rollen som administratör ingår även rollen som inköpssamordnare, vilket innebär att ansvara för avtalsplanering och avtalsuppföljning med de leverantörer som IS/IT-enheten upphandlat. Som inköpssamordnare representerar du IS/IT-enheten i referens- och samverkansgrupper inom inköps- och upphandlingsfrågor.
Som administratör/koordinator ansvarar du för arbetet med utveckling och införande av administrativa rutiner och stödsystem samt kvalitetssäkrar diarieföring och dokumenthantering inom IS/IT-enheten. I rollen ligger även att arbeta i nämndproces
KvalifikationerVi ställer krav på högskoleutbildning inom ekonomi eller minst motsvarande kompetensnivå förvärvad på annat sätt. Vi ställer krav på kunskaper om kommunal ekonomi och kommunal nämndadministration och offentlig förvaltning. Vi ställer också krav på hög kunskapsnivå om budgetarbete och ekonomisk resultatredovisning. Vi har också krav på att Du har grundläggande IS/IT kunskap.Det kommer ställas höga krav på din förmåga att planera och strukturera. I arbetets genomförande ställs högra krav både på din administrativa förmåga och din förmåga att skapa förtroende och goda relationer såväl internt som externt.
Som person är du tydlig och omdömesfull. I ditt arbete är du uthållig, prestationsorienterad och kvalitetsmedveten samt har god samarbetsförmåga och lätt att i din kommunikation etablera goda relationer.
Du trivs med rutinarbete men gillar också att utveckla och förbättra rutiner och processer.
Som medarbetare är Du positiv, ansvarstagande och engagerad.
Övrig informationKörkort B erfordras. Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Din arbetsplats är placerad i Mora kommun. Har Du erfarenheter som utredare och arbetat med projekt inom kommunal verksamhet är det meriterande. Har du vana av att arbete med målstyrning är det också meriterande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-09
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss i Mora kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan via ansökningslänken och inte via e-post eller brev. Varmt välkommen med din ansökan.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: 50/2012
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLeo Berndtson, 0250-26023
Facklig kontaktPellas Majsan Olans, 0250-26000
FöretagMora kommun, Kommunledningskontoret
AdressMora kommun, Kommunledningskontoret
Fredsgatan 16
79280 Mora
Jobbnummer 1375536
Observera att sista ansökningsdag har passerat.