Ekonom inom VA
Kristianstads kommun / Redovisningsekonomjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
Tekniska nämnden ansvarar genom C4 Teknik för utveckling, byggnation och förvaltning av kommunens allmänna platser och byggnader. Nämnden har även uppdraget att ordna kommunal vatten- och avlopps-försörjning (VA) och är väghållningsmyndighet för de kommunala vägarna.
VA-avdelningens administration befinner sig i en intensiv förändringsperiod i arbetet med att verkställa Kristianstads kommuns VA-taxa genom fakturering av anläggnings- och brukningsavgifter.
Vi har bytt debiteringssystem och nu fortsätter utvecklingen av kund-faktureringens administrativa processer och digitalisering.
Publiceringsdatum2017-05-26Dina arbetsuppgifterDu kommer att genomföra fakturering av VA-avgifter men också driva arbetet med utveckling av arbetssätt gällande fakturering och kundservice samt vara systemansvarig för debiteringssystemet. Det ingår också att handlägga kund-ärenden avseende brukningstaxan, att ta fram kalkyler vid revisioner av VA-taxan samt att vara ett stöd till avdelningschef och enhetschefer i arbetet med budgetering, uppföljning och komponentavskrivning samt viss statistik.
KvalifikationerVi söker dig som har ekonomiutbildning på högskolenivå med för arbetet lämplig inriktning.
Är du civilekonom och/eller har IT-utbildning på högskolenivå är det meriterande. Vidare har du erfarenhet av fakturering och vi ser gärna att du har arbetat med processutveckling, drivit införande eller utveckling av debiteringssystem.
Då kommunikation och dokumentation ingår i ditt arbete behärskar du svenska i tal och skrift och det är en fördel om du även behärskar engelska i tal och skrift. Du har mycket god datorvana med inriktning mot ekonomiadministrativa datasystem samt Office-paketet. Erfarenhet av arbete i ProBill eller annat debiteringssystem för VA exempelvis VISMA är meriterande.
För att lyckas i rollen är du analytisk, strukturerad och har ledaregenskaper där den sociala kompetensen är en väsentlig del.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid med placering på Rådhus Skåne och med tillträde snarast enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2017-06-06
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Inger Hansson, avdelningschef på tfn 0733-13 51 48.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-06
Ange följande referens när du ansöker: C4T-2017/519
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInger Hansson, avdelningschef 0733-13 51 48
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 3522573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.