Ekonom/Inköpssamordnare
Skövde kommun, Sektor vård och omsorg / Redovisningsekonomjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, Sektor vård och omsorg i Skövde Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Sektor vård och omsorg har ca 1500 medarbetare och ansvarar för insatser till äldre och funktionshindrade. Verksamheten styrs i huvudsak utifrån Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL).
På sektorns ekonomienhet jobbar totalt fem personer med främst ekonomisk uppföljning och analys av sektorns verksamhet. Vi är även den centrala ekonomiavdelningens förlängda arm gällande redovisning och inköpsprocesser.
En av våra medarbetare går nu i pension. I samband med detta förstärker vi med en ekonom för att möta en växande verksamhet och för att möjliggöra ett mer strategiskt arbete med inköpsfrågor.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2015-12-09ArbetsuppgifterInom sektor Vård och omsorg finns drygt 50 enhetschefer med budgetansvar. Ekonomienhetens uppdrag är att utifrån våra ledord chefsstöd, samarbete och utveckling ge kunskap, skapa trygghet och enkelhet i det ekonomiska perspektivet av enhetschefsuppdraget. Vi leder sektorns budgetarbete, följer upp ekonomin och lämnar prognos till ansvarig nämnd fem gånger per år.
Din roll som ekonom innebär att du som en av tre ekonomer arbetar med sektorns del av kommunens redovisningsprocesser. Vi skapar effektiva och säkra arbetssätt för fakturahantering, betalningar och redovisning i nära samarbete med central ekonomiavdelning.
Din roll som inköpssamordnare innebär du får en ledande roll för inköpsprocessen inom sektor Vård och omsorg. Du ser till att sektorn har en effektiv inköpsorganisation och administrerar sektorns avtal. Du förmedlar inköpsinformation mellan sektorn och centrala inköps- och upphandlingsfunktioner. Du ingår också i kommunövergripande nätverk med syfte att samordna inköpsbehov mellan olika sektorer.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen med ekonomisk inriktning, god datorvana och behärskar Microsoft Office.
Som person tar Du ansvar för ditt arbete och kan jobba både självständigt samt i effektivt samarbete med kollegor mot uppsatta mål. Du är serviceinriktad med drivkraft att utveckla och förbättra ditt arbete.
Uppdraget kräver att du är analytisk, strukturerad och har sinne för detaljer. Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift.
ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-10
Ange följande referens när du ansöker: A522155
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Persson, Controller/Enhetschef 0500- 498678
FöretagSkövde kommun, Sektor vård och omsorg
AdressSkövde kommun, Sektor vård och omsorg
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE
KontorsadressFredsgatan 4 SKÖVDE
Jobbnummer 2568094
Observera att sista ansökningsdag har passerat.