Ekonom
Vaggeryds kommun, Kommunledningskontoret / Redovisningsekonomjobb / Vaggeryd
2016-12-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2023-10-12) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Vaggeryd,
Gnosjö,
Aneby,
Jönköping,
Sävsjö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vaggeryds kommun, Kommunledningskontoret i Vaggeryd Vaggeryds kommun ligger i natursköna Småland på västsidan av det sydsvenska höglandet mellan de större städerna Jönköping och Värnamo. Det strategiska läget gör kommunen till en attraktiv plats att bo, verka och leva i.
Vaggeryds kommun är en av de största arbetsgivarna i kommunen. Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi vill ge bra service till våra kommuninvånare.
Ekonomienheten erbjuder dig en trevlig och kreativ arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter. Vi har en traditionell förvaltningsorganisation med nämnder under kommunstyrelsen. Ekonomienheten består av sju medarbetare inklusive ekonomichef. Vi finns på kommunledningskontoret i Skillingaryd.
Publiceringsdatum2016-12-08ArbetsuppgifterVi söker ekonom med samordningsansvar för processen från beställning till betalning, innefattande bland annat modulansvarig för delar i kommunens affärssystem som E-handel och leverantörsfaktura. I samordningsansvaret ingår intern utbildning och systemstöd till kommunens användare. I rollen ingår också att vara kontaktperson mot avtalsparter.
I arbetsuppgifterna ingår ansvar för betalningar, vissa balanskonton, koncernavstämningar och att vara delaktig i kommunens bokslutsarbete tillsammans med övriga på enheten. Du kommer också vara kontaktperson och stöd till någon/några av kommunens mindre förvaltningar.
Vidare ingår att vara back-up på daglig redovisning och kunder.
KvalifikationerVi söker dig som har ekonomexamen eller kvalificerad yrkesutbildning med yrkeserfarenhet. Det är en fördel om du har kommunal erfarenhet, men inget krav. Kunskaper i Excel är ett krav. IT kompetens är meriterande.
Som person är du kommunikativ och pedagogisk, har en förmåga att skapa goda relationer. Vi utgår ifrån att du är ansvarstagande, systematisk och har en förmåga att ta egna initiativ och driva utvecklingen framåt. Kunskap i processer är meriterande. I arbetsuppgifterna kan förekomma presentationer i olika sammanhang vilket innebär att du behöver ha en pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Hos oss får du utrymme att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. I en mindre kommun får man möjligheten att se helheter och lära sig en kommuns olika funktioner. Det innebär också att vi ställer höga krav på att kunna prioritera i sina arbetsuppgifter och vara flexibel utifrån helhetens bästa.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via pappersformat. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.
Ansökningar som skickas i pappersform ska adresseras till:
Vaggeryds kommun, Personalenheten, Box 43, 568 21 Skillingaryd.
Bifoga ditt CV och personliga brev, ange
ref.nr. i ansökan. Skicka inte med några betygshandlingar.
Ansökningshandlingar returneras ej.
Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför
samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker snarast enligt ö.k.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tilllämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-10
Ange följande referens när du ansöker: 16/375
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJörgen Hansson 0370-678104
FöretagVaggeryds kommun, Kommunledningskontoret
AdressVaggeryds kommun, Kommunledningskontoret
Box 43
56821 Skillingaryd
KontorsadressBangårdsgatan 2 56821 Skillingaryd
Jobbnummer 3202421
Observera att sista ansökningsdag har passerat.