Ekonom

Göteborgs Stad, Kulturförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2011-03-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2012-08-06) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Kulturförvaltningen i Göteborg

Göteborgs Stads kulturförvaltning omfattar Stadsbiblioteket, Göteborgs konstmuseum, Röhsska museet, Sjöfartsmuseet Akvariet, Göteborgs Stadsmuseum, Göteborgs Konsthall samt Fri konst och kultur med bl.a. Pusterviksteatern.
Inom kulturförvaltningen finns ett flertal yrkesområden såsom bibliotekarier, biblioteksassistenter, intendenter, konservatorer, tekniker, administratörer, vakter och receptionister. Antalet anställda är cirka 400 personer, 70% kvinnor och 30% män. Medelåldern är 49 år. 13% av alla anställda inom förvaltningen har ett annat modersmål än svenska.
Kulturförvaltningen arbetar aktivt med hälsa och vi är en hälsodiplomerad arbetsplats.
Inom kulturförvaltningen finns sekretariat, ekonomi,- personal,-och informationsavdelning som är centrala funktioner och ett stöd till förvaltningens verksamheter. Då en av våra medarbetare vid ekonomiavdelningen går i pension söker vi en efterträdare. Som ekonom vid Göteborgs stads kulturförvaltning får du möjlighet att arbeta nära en positiv och uppskattad verksamhet. Du kommer att arbeta tillsammans med fyra medarbetare som alla arbetar inom ekonomiområdet.

Publiceringsdatum
2011-03-05

Arbetsuppgifter
Du kommer huvudsakligen att arbeta med och ha ansvar för den centrala kassafunktionen där bland annat hantering av dagrapporter ingår. I arbetsuppgifterna ingår även löpande redovisning och bokslutsarbete. Du kommer att ansvara för frågor som rör kundreskontran och vara kontaktperson för kundreskontran både externt och internt. Vi använder oss av inköpssystemet Winst och du kommer att ansvara för administrationen kring systemet samt vara ett stöd till avdelningarna i frågor som rör inköp. I och med nya uppdrag kommer det att finnas framtida utvecklingsområden inom tjänsten såsom att vara ett stöd till chefer i budget- och uppföljningsprocessen.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller annan lämplig utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av arbete med löpande redovisning och kundreskontra. Erfarenhet av ekonomiarbete i offentlig förvaltning är meriterande. Du är väl förtrogen med Excel och Word och det är en fördel om du har erfarenhet av Göteborgs stads ekonomisystem Horisonten och Winst. Rollen förutsätter att du har analytisk förmåga och at du är noggrann och strukturerad. Du har förmågan att se helheten och du kan självständigt överblicka och genomföra dina arbetsuppgifter. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och flexibilitet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-06-01 eller enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-22
Ange följande referens när du ansöker: A206203
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Charlotte Lundell, 031-3683205
Åse Olausson, 031-3683208

Facklig kontakt
Margareta Engdahl, 031-368 32 09

Företag
Göteborgs stad, Kulturförvaltningen

Adress
Göteborgs stad, Kulturförvaltningen

Jobbnummer
867782

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Kulturförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Kulturförvaltningen: