Ekerö kommun söker Chef projektledning

Ekerö kommun, Fastighetskontoret / Byggjobb / Ekerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Ekerö, Botkyrka, Salem, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekerö kommun, Fastighetskontoret i Ekerö

EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när "Förbifart Stockholm" är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att "ständigt göra allt lite bättre". Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!

Vill du bygga upp en ny projektledningsenhet inom en kommun som befinner sig i en spännande utveckling?

Ekerö kommun är en växande småstad och kommer i en nära framtid, och när "Förbifart Stockholm" är klar vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. I takt med att kommunen växer söker Fastighetskontoret efter en framåtsträvande och självgående person till en nyinrättad tjänst som projektledningschef.

Arbetsplatsen:
Fastighetskontoret inom Ekerö kommun har som uppgift att förvalta, driva och bygga verksamhetslokaler för kommunens olika verksamheter såsom förskolor, skolor, omsorgslokaler, omsorgsboenden, idrotts- och fritidsanläggningar, kulturhus, kommunhus etc. Total förvaltar Fastighetskontoret ca 117.000 m2 lokaler i ca 200 byggnader spridd över hela Ekerö. Fastighetskontoret består idag av 9 personer, och sitter samlokaliserade med kommunens allmännyttiga bostadsbolag AB Ekerö Bostäder.

Fastighetskontoret står inför en utveckling där många byggnader planeras att byggas till- och om och det planeras för en helt ny grundskola. Idag anlitas externa projektledare för de flesta ny-, om- och tillbyggnadsprojekt. Det föreligger ett behov av att stärka upp projektprocessen och styrningen av projektledningshanteringen.

Publiceringsdatum
2016-10-06

Arbetsuppgifter
Tjänsten:
I denna roll kommer du att ha ansvar för och utveckla Fastighetskontorets projektledning. Rollen är nyinrättad och innefattar helhetsansvar för Fastighetskontorets samtliga bygg-och utvecklingsprojekt. Avsikten är att du ska rekrytera1-2 projektledare till Fastighetskontoret och bilda en ny projektenhet. Din roll är bred och innefattar både projekt-och personalansvar samt att leda och gruppen och verksamheten. I denna roll kommer du att rapportera till Chef Fastighetskontoret.

Vi söker dig som tillsammans med medarbetare och kollegor har ett stort intresse för vara med i utvecklingen av Ekerö kommuns Fastighetskontor och som vill ta ett helhetsansvar för styrning av verksamhetens ny-, om- och tillbyggnadsprojekt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Projektenheten skall arbeta med framåtblickande planering i samråd med övrig personal på Fastighetskontoret samt kommunens olika verksamheter.

Projektledningsuppdraget ansvar hela processen vid genomförandet av ett projekt, från utredning till byggadministration och innefattar följande huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Budget-och personalansvar
• Projekt-, projekterings- och byggledning av beslutade investerings- och underhållsprojekt inom fastighetsförvaltning.
• Medverka i planering, inklusive framtagande av förfrågningsunderlag, och upphandling av projektörer och entreprenader
• Ekonomisk styrning, framtagande av projektbudget och beslutsunderlag
• Ansvar för att självständigt driva egna projekt samt att leda/samordna projekt
• Löpande dialog och samordning av arbeten med Fastighetskontorets övriga organisation samt externa parter
• Medverka till att nödvändiga tillstånd och avtal erhålls

Kvalifikationer
Erfarenhet och kompetens:
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande samt minst 5-10 års erfarenhet av kvalificerad projekt- och projektledningsarbete. Du har haft budgetansvar och är van vid, och trivs med att jobba i projektform. Du har goda ledaregenskaper och en förmåga att få verksamheter att växa. Goda Excel- och systemkunskaper samt B-körkort är ett krav.
Det är meriterande om du har arbetat som projektledare för skolor, omsorgsboenden och annan kommunal verksamhet samt haft personalansvar. Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet av att utveckla verksamheter.

Dina personliga egenskaper
Du besitter en hög kommunikativ och social förmåga. Du trivs med att arbeta i en utåtriktad roll inom den offentliga arenan och med många kontaktytor.

För denna roll söker vi en person som vill vara en del av att utveckla vår verksamhet och som är drivande för att genomföra förbättringar och utveckling. Det är därför viktigt att du är strategisk och har en god förmåga att driva projekt slutdatum. Du har intresse och erfarenhet av att utveckla rutiner och processer. Andra egenskaper som värderas högt är ekonomisk medvetenhet, samarbetsförmåga och uthållighet. Stor vikt komma att fästas vid personliga egenskaper.

Du erbjuds:
Du erbjuds en bred roll med stort eget ansvar i en växande kommun med möjligheten att bygga upp en helt ny projektledingsenhet och forma din roll. Du kommer att utgå från nybyggda och fräscha kontorslokaler på Bryggavägen 110. För mer information och ansökan:
Du söker genom att gå in på www.realcompetence.se och klicka på "Lediga Jobb". Vi behandlar ansökningar löpande så sök snarast, dock senast på söndag den 13 november. Ansökningar behandlas konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Lundin på: 070-946 4913 eller annika.lundin@realcompetence.se

ÖVRIGT
Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-13
Ange följande referens när du ansöker: C8846/2016
Ansökan kan skickas till e-postadress: annika.lundin@realcompetence.se

Kontakt
Mats Viker, Chef Fastighetskontoret 08-124 571 00
Annika Lundin annika.lundin@realcompetence.se

Företag
Ekerö kommun, Fastighetskontoret

Adress
Ekerö kommun, Fastighetskontoret
Box 205
17823 EKERÖ

Kontorsadress
Tappströmsvägen 2 EKERÖ

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3089210

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekerö kommun, Fastighetskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekerö kommun, Fastighetskontoret: