Edins Kranar söker ekonomiansvarig med helhetsgrepp
Experis Sverige / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Bo Edin Kranar AB grundades av Bo Edin 1972 och har idag ca 70 anställda med 7 personer på huvudkontoret. Båda sönerna Christer och Patrik Edin är verksamma i företaget. Edins tillhandahåller byggkranar, mobilkranar, kranbilar och minikranar. För mer information gå in på
www.edinskranar.se.I samarbete med Experis rekryterar nu Bo Edin Kranar AB en ekonomiansvarig till huvudkontoret i Veddesta, Järfälla. Befattningen är en tillsvidareanställning.
Publiceringsdatum2011-12-16Dina arbetsuppgifterVill du ge bidra till ordning och reda och ett ekonomiskt tänk på ett framgångsrikt familjeföretag med entreprenörstänk där det händer mycket? Då kan den här tjänsten vara något för dig!
Som ekonomiansvarig och eventuellt i förlängningen kontorsansvarig, på Edins Kranar kommer du vara spindeln i nätet och självständigt ansvara för följande:
• Den löpande redovisningen i form av bokföring, periodiseringar, avstämningar och moms- och skattedeklarationer
• Sammanställa månads- och årsbokslut samt upprätta årsredovisning och årlig bolagsdeklaration
• Upprätta mindre koncernredovisning (3 bolag) vid årsbokslut
• Analyserar kostnader och kommer med förslag på åtgärder
• Ha helhetskontroll på likviditet samt stötta bolagsägarna med investeringskalkyler vid inköp av exv nya maskiner
• Exv driva inköpsrelaterade frågor för att hitta kostnadseffektiva lösningar samt andra projekt som behöver tas tag i
• Är kontaktpersonen för ekonomiska frågor inom företaget
• Har kontroll på företagets avtal och dokumentation inom områdena ekonomi
• Arbetsledaransvar för en ekonomiassistent som sköter fakturering och löner
• Ska ständigt vara uppdaterad kring lagar och regler inom ekonomi
Vem är du?
Du är gymnasieekonom eller motsvarande och har flera års arbetslivserfarenhet ifrån brett ekonomiarbete. Du är bokslutssjälvständig och har god och uppdaterad kunskap om gällande lagar och regler inom områdena ekonomi. Meriterande är om du har kunskap inom koncernredovisning.
Du talar och skriver svenska obehindrat och har goda kunskaper i Officeverktygen. Vi utgår ifrån att du har erfarenhet från arbete i något ekonomisystem.
Du är en glad och handlingsinriktad personlighet som tycker om att arbeta med självständigt ansvar. Du är duktig på att planera och är mån om att leverera ett bra arbete. Du trivs med att arbeta med entreprenörer. Du kommer att bli en i teamet och att samarbeta med andra är en självklarhet för dig!
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via länken. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Experis Kristina Harlin på 08-635 64 33.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Harlin
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1108223
Observera att sista ansökningsdag har passerat.